یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
نیاز شهرک پردیسان قم به کتابخانه عمومی

قم- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم بر ساخت کتابخانه در شهرک پردیسان تاکید کرد.

مهدی توکلیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به نیاز استان قم به کتابخانه عمومی، تصریح کرد: ۱۵ هزار مترمربع فضای فرهنگی استان متعلق به فضای کتابخانه‌ای است و با  محاسبه کتابخانه مرکزی قم، فضای فرهنگی کتابخانه‌ای استان به ۱۸ هزار مترمربع ارتقا پیدا می‌کند اما استان قم به ۴۰ کتابخانه عمومی دیگر نیاز دارد تا بتواند پاسخگوی کتابدوستان استان باشد.
 
وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۷ هزار نفر عضو فعال در کتابخانه‌های عمومی استان قم هستند که البته این آمار ضعیف است و از این تعداد اعضا، ۶۲ درصد آن از دانش‌آموزان هستند.
 
توکلیان به شهرک پردیسان و نیاز این منطقه به کتابخانه عمومی، اشاره کرد و گفت: شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم واقع‌ شده است و  وجود کتابخانه جزو نیازهای شهروندان است و باید به آن توجه شود و همه خیران و مسوولان با همت جمعی دست به دست هم دهند تا این مهم انجام شود.

 وی تصریح کرد: انجمن خیران کتابخانه‌های استان قم فعال است اما در اولویت‌های خیران ایجاد کتابخانه قرار نمی‌گیرد و بیشتر علاقه‌مند به ساخت مدرسه هستند، اگر خیرین به تاثیرهای کتابخانه عمومی در آینده فرزندان و کودکان کشورمان آگاه باشند، به سمت کتابخانه‌سازی خواهیم رفت.
 
250 فعالیت فرهنگی از ابتدای سال 1402 صورت گرفته است
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، به فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته از ابتدای سال تا کنون اشاره کرد و افزود: تعداد فعالیت فرهنگی که از ابتدای تاسیس انجام شده بالغ بر 250 فعالیت فرهنگی است که عمدتا در بخش کودک و نوجوان انجام شده است.
 
این فعال فرهنگی و رسانه‌ای ادامه داد: مهمترین فعالیت فرهنگی صورت گرفته رونمایی از کتاب «با غدیر و الغدیر» آقای حیدری ابهری بود که با حضور نویسنده انجام شد. از دیگر موارد مشابه رونمایی از کتاب «صبورانه» با حضور نویسنده و راوی کتاب بود که به خاطرات جانباز سرکار خانم انسیه تاج زاده قمی می‌پردازد.
 
توکلیان، یادآور شد: سلسله نشست‌های نقد کتاب با عنوان قند نقد و برگزاری کلاس نویسندگی خلاق با حضور سرکار خانم میرابوطالبی از نویسندگان استان، از فعالیت‌های مهم این اداره بوده است.
 
وی بیان کرد: در فصل تابستان تعداد 15 کلاس و کارگاه آموزشی در حوزه‌های متعدد مثل امداد و کمک‌های اولیه، چرتکه، رباتیک، طراحی، نقاشی و خلاقیت، خوشنویسی، فتوشاپ و... داشته‌ایم که یا برگزار شده است یا در حال برگزاری است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها