یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
نشست گفت‌وگو پیرامون «پیام‌رسانی شعر» برگزار شد

آذربایجان‌غربی- به‌مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار و به‌همت انجمن ادبی قرار ارومیه، نشست گفت‌وگو پیرامون «پیام‌رسانی شعر» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)  در ارومیه،  جواد زاهدی، روزنامه‌نگار و شاعر در این محفل که عصر یکشنبه برگزار شد، گفت: بدون رسانه،  جایگاه شعر در بین مردم تعریف نمی‌شود و امروزه نیز باید شعر را در بین مردم تعریف کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم شعر و داستان عمومیت پیدا کند نیاز به رسانه است و شعر به‌عنوان یک رسانه داخلش پیام دارد و باید این پیام به مخاطب خاص خود برسد.

زاهدی ادامه داد: شعر یک اتفاق بوده که در زبان می‌افتد. بزرگترین اختراع انسان زبان است که کاربرد ارتباطی دارد و زبان هنر، عاطفه،  شعر و ادبیات بوجود آورد و بنابراین مهمترین مولفه که می‌توان به آن تاکید کرد زبان است.

نویسنده ارومیه‌ای با بیان اینکه مشروطیت در موضوع فرهنگ کارهای بزرگی انجام داده، گفت: شعر مشروطیت،  مثل حافظ یا سعدی شعر هنری نبوده ولی در زمان خودش تاثیر بالایی داشته است و شعر مشروطه ورود به مسایل اجتماعی بود.

حامد عطایی، روزنامه‌نگار و نویسنده نیز در مراسم گفت: هر حرکتی که به‌سوی آگاهی علی‌الخصوص در موضوع رسانه باشد بر روی دستان شعر و ادب خواهد بود.

وی افزود: روزی خواهد رسید که شاعران مالکان دنیا خواهند شد.

به گزارش ایبنا؛ انجمن ادبی قرار ارومیه 81 امین نشست خود را با حضور نویسندگان،  شعرا و اصحاب رسانه در سالن جلسات فرهنگسرای ارومیه برگزار کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها