دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
8 باب کتابخانه عمومی در سلطانیه فعال است

زنجان- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه گفت: در حال حاضر 8 باب کتابخانه عمومی در شهرستان سلطانیه فعال است و تعداد اعضا نیز در حالت افزایشی قرار دارد.

سید مهدی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر روند کتابخوانی در شهرستان سلطانیه رو به رشد بوده و اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات نوین در کتابخانه‌های عمومی منجر به جذب مخاطب در این مراکز فرهنگی شده است، اضافه کرد: در حال حاضر کتابخانه علاوه بر امانت کتاب به یک محیط شاداب و فعال تبدیل شده است که روزانه میزبان صدها نفر از اهل فرهنگ است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه در حال حاضر 8 باب کتابخانه عمومی در شهرستان سلطانیه فعال است، اضافه کرد: افزایش فعالیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان در راستای عمل به وظایف اجتماعی از رویکردهای کتابخانه‌های عمومی شهرستان است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارای پیامدهای بلند مدت است، اظهار کرد: قطعا توجه به حوزه کتاب موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه‌های متنوعی در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان پیرامون غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای کتابخانه‌ها درحال برگزاری است، اضافه کرد: این کلاسها در حیطه قرآنی، ادبی، آموزشی مهارتی و... است و تاکنون با استقبال خوبی از سوی اعضای کتابخانه‌ها مواجه شده است.

وی کتابخانه عمومی را از نیازهای اولیه هر منطقه دانست و تاکید کرد: توجه و برنامه ریزی در این حوزه فرهنگی در سالیان و نسل های آینده نتایج بسیار ارزنده ای در پی خواهد داشت.

موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی به کارگاه‌های آموزشی هم تبدیل شده است، اضافه کرد: خوشبختانه با نگاه مثبتی که نسبت به ظرفیت کتابخانه‌ها وجود دارد، کارگاه‌های آموزشی اشتغال محور به تناسب امکانات هر کتابخانه برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها