دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
پیگیری راه‌اندازی «ایستگاه مطالعه» در پارک‌های زنجان

زنجان- رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان از پیگیری راه‌اندازی «ایستگاه مطالعه» در پارک‌های زنجان خبر داد.

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان افزود: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و دسترس‌پذیرسازی کتاب برای اقشار مختلف مردم ایستگاههای مطالعه در شهر زنجان ایجاد شده بود که مدتی است غیر فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ایستگاه مطالعه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه اجرا می‌شود، اضافه کرد: در این طرح که با هدف افزایش سطح مواجهه جامعه با کتاب، هدایت افکار عمومی و ترویج مطالعه مفید و افزایش و گرایش شهروندان به استفاده مفید از وقت تدوین شده است، ایستگاه‌های مطالعه در نقاط پر رفت و آمد شهر ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان ادامه داد: در قالب این طرح قفسه کتابی در مراکز پررفت و آمد قرار داده می‌شود که شهروندان می‎توانند کتاب مورد علاقه خود را برداشته و پس از مطالعه به ایستگاه برگردانند.

کریمی افزود: همچنین در این طرح امکانی فراهم می‌شود که شهروندان کتاب‌های بلا استفاده خود را به ایستگاه‌ها اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه اقدامات متعددی در استان صورت گرفته است، اضافه کرد: برگزاری مستمر مسابقات کتاب با همکاری کتابخانه‌های عمومی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و اجرای طرح رادیو کتاب از جمله برنامه‌هایی است که در ترویج فرهنگ مطالعه صورت گرفته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها