چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
برگزاری گردهمایی کودکان عاشورایی در قالب خطابه‌خوانی، قصه‌گویی و مسابقه کتاب

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به برگزاری «گردهمایی کودکان عاشورایی» گفت: خطابه‌خوانی و شعرخوانی، مسابقه کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه‌های اجرایی در این گردهمایی‌هاست.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی بیگلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: از آغاز ماه محرم برنامه‌های متعددی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است که با عنوان «گردهمایی کودکان عاشورایی» از آن یاد می‎شود.

وی با اشاره به اینکه گردهمایی این کودکان با حضور والدین آنها انجام می‌شود، اضافه کرد: این گردهمایی با هدف تقویت باورهای دینی، تبیین اهداف قیام عاشورا، توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، بیان صحیح نهضت حسینی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه در قالب این برنامه قصه‌گویی، پرده‌خوانی، خاطره‌گویی، سرودخوانی، معرفی کتاب، شخصیت و سرزمین، نقاشی گروهی و شعرخوانی، قرائت و جمع خوانی دعای عهد عاشورایی اجرا می‌شود، افزود: خطابه‌خوانی و شعرخوانی، مسابقه کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه‌های اجرایی در این گردهمایی‌هاست.

وی به دیگر برنامه‌های اجرایی کانون پرورش فکری در ایام محرم نیز اشاره کرد و افزود: ساخت پیکسل‌های محرمی، دلنوشته‌های عاشورایی و ساخت کتیبه‌هایی با موضوع عاشورا، سینه زنی، برپایی خیمه عزا، دعا و مناجات، مداحی، خواندن زیارت عاشورا از دیگر برنامه‌هایی است که توسط کانون اجرا شد.

عیسی بیگلو ادامه داد: برپایی کارگاه نقاشی و سفالگری، دلنوشته ادبی، معرفی کتاب، معرفی شخصیت کودکان عاشورا، نوحه خوانی، خوانش گروهی عهدنامه کودکان عاشورایی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که با هدف تبیین قیام عاشورا اجرا شد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 28 مرکز کانون پرورش فکری در استان فعال است، افزود: با توجه به ظرفیت مراکز مختلف برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه اعضا اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از یک ماه قبل برنامه‌های تابستانه کانون پرورش فکری آغاز شده است، اضافه کرد: امسال ۴۵ عنوان فعالیت در قالب ۲۴۶ کارگاه حضوری در کانون پرورش فکری در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها