سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
هفتمین سوگواره استانی «ناله نی» برگزار می‌شود

خوزستان -مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، از برگزاری هفتمین سوگواره استانی «ناله نی» به مناسبت گرامیداشت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام قاسم سمیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، بیان کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان هفتمین سوگواره استانی «ناله نی» را با رویکردی نو و با هدف گرامیداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌کند.
 
مدیر ستاد فهما خوزستان افزود: این سوگواره در چهار بخش «مداحی، نوحه‌خوانی و مرثیه‌خوانی» ترجیحا با گویش محلی بختیاری و سایر گویش‌های اقوام استان خوزستان، «عکس» با دوربین عکاسی دیجیتال، حرفه‌ای و تلفن همراه، «فیلم کوتاه، مستند گزارشی و داستانی» با دوربین فیلم‌برداری خانگی، حرفه‌ای و تلفن همراه و «شعر، پیام کوتاه و قطعه ادبی» برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه موضوعات سوگواره ،ایام محرم، نهضت عاشورا و هر گونه رویداد مرتبط با این دو مقوله است، اضافه کرد: علاقه‌مندان بدون محدودیت و شرط سنی می‌توانند در هر کدام از بخش‌های سوگواره شرکت کنند.
 
حجت‌الاسلام سمیری، مهلت ارسال آثار به این سوگواره را تا ۲۰شهریوراعلام کرد و گفت: آثار  نهم و دهم مهرماه داوری   و مراسم اختتامیه سوگواره نیز ۱۲ مهرماه  در شهرستان مسجدسلیمان برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه به کلیه آثار که در هر بخش پذیرفته شوند برای صاحبان اثر لوح یادمان و نفرات برتر لوح تقدیر و هدایائی اهدا می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در سوگواره باید پس از مطالعه شرایط فرم شرکت در مسابقه را تکمیل و نسبت به تحویل آن به دبیرخانه سوگواره واقع در شهرستان مسجدسلیمان، نفتک، میدان شهید بهنام محمدی، فرهنگسرای جوان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها