شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
جلوه‌ای از «شور حسینی- شعور حسینی» در کتابخانه فرهنگ به نمایش درآمد

گلستان- به مناسبت تاسوعا و عاشورا حسینی و به همت کتابخانه مستقل فرهنگ روستای بالا جاده، میز کتابی با عنوان «شور حسینی- شعور حسینی» برپاشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردکوی، باهدف معرفی و تبیین تاریخ و فلسفه قیام کربلا و عاشورای حسینی به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان، هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، میز کتابی در محل کتابخانه مستقل فرهنگ روستای بالا جاده شهرستان کردکوی برپا شد.

این نمایشگاه بیش از 800 عنوان کتاب با محوریت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) ویاران باوفایش به نمایشگاه درآمده و تا پایان هفته جاری، میزبان محبان آن امام همام و فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

همچنین از سوی این کتابخانه مستقل روستایی، مسابقه طراحی و نقاشی با محوریت حماسه حسینی ویژه کودکان و نوجوانان و نیز بزرگ‌سالان برگزارشده و از علاقه‌مندان برای مشارکت در آن دعوت به‌عمل‌آمده و مقررشده است در پایان این مسابقه از برگزیدگان هر بخش تجلیل به عمل آید.

به گزارش ایبنا؛ کتابخانه عمومی مستقل «فرهنگ» در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی در استان گلستان واقع‌شده است. کتابخانه‌ای غیردولتی با بیش از 23 هزار جلد کتاب که در دهه 50 فعالیت خود را با 100 عنوان کتاب آغاز کرد.

محمد رایجی، یک معلم بازنشسته مؤسس این کتابخانه است. او در تابستان 1357 تنها کتابخانه روستای بالا جاده را با یک قفسه‌ دست‌ساز چوبی در خانه قدیمی و موروثی پدری‌اش تأسیس کرد. این کتابخانه 20 سال به همین سبک و سیاق به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در زمستان سال 1397 با مشارکت مردم و تلاش رایجی مرمت و بازسازی شد.

کتابخانه مستقل فرهنگ در حال حاضر و از تابستان 1400 در محل جدیدش (مدرسه سابق شهید حاج اسدالله بالاجاده) پذیرای دوستداران فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها