چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
وجود بیش از 3هزارجلد کتاب در کتابخانه سیار قصرشیرین/ کتابخانه سیار مناطق عشایری را پوشش می‌دهد

کرمانشاه - مسئول کتابخانه سیار روستایی شهدای بازی دراز شهرستان قصرشیرین گفت: این کتابخانه بیش از سه هزار و 500جلد کتاب دارد و تعداد هفت روستای این شهرستان را پوشش می‌دهد.

یحیی قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در کرمانشاه گفت: این کتابخانه به بیش از سه هزار نفر خدمت ارائه می‌دهد که حدود 15 درصد از این میزان، عضو کتابخانه سیار روستایی هستند.
 
 وی با بیان اینکه این کتابخانه سیار یک کتابدار و بیش از سه هزار و 500جلد کتاب دارد و تعداد هفت روستای این شهرستان را تحت پوشش قرار داده، گفت: این روستاها شامل روستای سید خلیل، سید سهراب، سید سعید، گراوه تازه آباد، امام حسن و... است.

قاسمی ادامه داد: این کتابخانه درهمه ایام سال، هر روز هفته به جز روزهای پنجشنبه در یک یا دو روستای شهرستان حضور یافته و برای ساکنان روستا به ویژه کودکان و نوجوانان روستایی، فعالیت‌های ویژه فرهنگی از جمله نشست‌های کتابخوان، مسابقات نقاشی، قصه گویی و.. اجرا می‌کند.
 

قاسمی یادآور شد: فعالیت کتابخانه سیار با تعطیلی مدارس وارد فاز جدید شده و علاوه بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی و کتاب محور، برنامه‌های اوقات فراغت مشترک با کانون‌های مساجد روستایی را نیز برگزار می‌کند.
 
این مسئول با تاکید براینکه طرح «کتابخانه سیار روستایی در خدمت عشایر» یکی دیگر از وظایف کتابخانه‌های روستایی پوشش جمعیت عشایری ساکن شهرستان در فصل قشلاق است، افزود: باتوجه به اینکه شهرستان قصرشیرین یک شهرستان گرمسیری است در فصل پاییز و زمستان میزبان عشایر کل استان است و این فرصت در اختیار کتابخانه سیار قرار دارد که در این فصول خدمات مناسبی به جمعیت عشایری شهرستان و به ویژه کودکان و نوجوانان  عشایر ارائه کند.

 مسئول کتابخانه سیار روستایی شهدای بازی دراز شهرستان قصرشیرین افزود: از دیگر فعالیت‌های کتابخانه سیار در شهرستان حضور در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین شهر است که این موضوع نیز استقبال چشمگیری داشته است چراکه بنا به گفته مسئولین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امروز یکی از سیاست‌های اصلی نهاد، توجه به کتابخانه‌های سیار است. کتابخانه های سیار با توجه به عملکردی که از خود نشان دادند، بعد از کتابخانه‌های مرکزی کارآمدترین و پرکاربردترین کتابخانه‌ها هستند.
 
 وی اضافه کرد: کتابخانه سیار فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای فرهنگ عمومی است و با بیشتر شدن این واحدها عدالت فرهنگی در زمینه کتاب و کتابخوانی برای مناطق کمتر توسعه‌یافته تحقق می‌یابد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها