شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
حضور 11 تشکل همگن حوزه چاپ در دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران

دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران با 40 درصد رشد در فضا و غرفه، همچنین حضور هیات‌های تجاری چاپ و بسته‌بندی عراق، افغانستان، عمان و غنا برگزار خواهد شد.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سومین نشست خبری دومین نمایشگاه‌ آینده چاپ ایران شنبه (17 تیرماه) با حضور بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، هومن محمدی، نایب‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، غلامرضا شجاع، مدیر تشریفات نمایشگاه ایفپکس، موسی خانمرادی، مدیر اجرایی نمایشگاه ایفپکس، صادق ولیزاده مدیر آموزش نمایشگاه ایفپکس و جمعی از فعالان حوزه رسانه در اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران برگزار شد.
 
عابدین در ابتدای نشست با تشکر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این وزارتخانه و بخش‌های مختلف آن زمینه‌ای فراهم کردند که یک رویداد جدید در صنعت چاپ شکل بگیرد و در سایه شعار رونق «تولید و مهار تورم» قدمی برای توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور برداریم.
 
وی با اشاره به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از نمایشگاه ایفپکس، عنوان کرد: نمایشگا‌ه «آینده چاپ ایران» در فهرست نمایشگاه‌های مشمول حمایت این صندوق قرار گرفته است؛ بنابراین پاویون فعالیت‌های دانش‌بنیان، امسال با حضور جمعی از فعالان دانش‌بنیان در صنعت چاپ، تخصصی و ویژه در نمایشگاه دایر خواهد شد.
 
وی همچنین به حضور 11 تشکل همگن حوزه چاپ، نشر، بسته‌بندی و صنایع وابسته در این رویداد اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه سه تفاهم‌نامه همکاری با انجمن تولیدات پلیمری ایران، انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر و انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی امضا خواهد شد.
 
عابدین در ادامه با بیان اینکه فضای کلی نمایشگاه، حدود 10 هزار مترمربع است، ادامه داد: امسال شاهد رشد 40 درصدی فضا و غرفه‌ها را شاهد خواهیم بود که نشان‌دهنده رشد نمایشگاه آینده چاپ ایران است؛ البته هدف این است که در دوره پنجم برگزاری، حداقل 30 درصد غرفه‌داران خارجی باشند.
 
به‌گفته وی، امسال در حوزه مشارکت‌کنندگان خارجی رشد 500 درصدی را شاهد هستیم؛ این موضوع با توجه به شرایط بسیار خوب ایران در منطقه و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد و نشان‌دهنده این است که ایفپکس به‌دنبال راه‌حل‌هایی برای ارتباط اقتصادی ایران با همتایان بین‌المللی خود است.
 
رئیس دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران همچنین به حضور هیات‌های تجاری چاپ و بسته‌بندی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امسال هیات‌های تجاری از عراق، افغانستان، عمان و غنا در نمایشگاه حضور دارند.

                          
 
برگزاری 10 کارگاه تخصصی آموزشی

موسی‌ خانمرادی، مدیر اجرایی دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران نیز در سخنانی از آغاز غرفه‌سازی شرکت‌ها از جمعه (16 تیرماه) خبر داد و عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کار غرفه‌سازی تا یکشنبه به پایان می‌رسد، امسال سالن E1 به‌طور کامل در اختیار ایفپکس قرار دارد و در فضایی به وسعت 4 هزار و 790 مترمربع، حدود 90 غرفه به ارائه محصولات و نوآوری‌های خود خواهند پرداخت.
 
وی افزود: در نمایشگاه امسال فعالان حوزه چاپ و ملزومات، رسانه‌های تخصصی صنعت چاپ، تشکل‌های این حوزه همچنین ماشین‌سازان بزرگ صنعت چاپ به عرضه توانمندی‌های خود خواهند پرداخت.
 
در ادامه نشست نیز غلامرضا شجاع با اشاره به مشارکت و همراهی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در برپایی این رویداد، گفت: با توجه به استانداردسازی‌های جهانی، فعالیت‌ها و اقدامات این رویداد به‌زودی عنوان ایفپکس در «یوفی» سازمان جهانی برگزارکنندگان رویدادها، مراکز نمایشگاهی سراسر جهان، سازمان‌های نمایشگاهی بین‏‌المللی و ملی و همین‌طور شرکای انتخابی صنعت نمایشگاهی قرار خواهد گرفت.
 
در ادامه صادق ولی‌زاده، مدیر آموزشی این رویداد نیز با اشاره به فعالیت‌های اتاق فکر کمیسیون آموزشی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ طی سه ماه گذشته، گفت: 6 کارگاه تخصصی با عنوان «تحول نرم‌افزارهای تخصصی در آینده صنعت چاپ و بسته‌بندی»، «نقش چاپ امنیتی برای حفاظت از برند و فرآیندهای ضدجعل در آینده صنعت»، «جایگاه ساختار طراح در آینده صنعت چاپ و بسته‌بندی»، «جایگاه مرکب در پایداری و سلامت بسته‌بندی»، «روند دیجیتال‌سازی چاپ صنعتی و تکنولوژی‌های نوین در آینده صنعت چاپ» و «تفکر استراتژیک در استفاده از فناوری‌های نوین آینده صنعت چاپ» در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد:‌ شرکت ایران‌روتاتیو نیز چهار کارگاه آموزشی «دستاوردهای نوین در حوزه آنیلوکس و داکتربلید»، «گرایشات و راهکارهای نوین در صنعت لیبل»، «صنعت چاپ 4.0» و «قدرت قطعات اورجینال و ملزومات استاندارد» را برگزار می‌کند.

توجه به حوزه نشر در ایفپکس 2

بخش دیگر این نشست به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت.

عابدین در پاسخ به سوال ایبنا درباره نقش و حضور فعالان حوزه نشر در این نمایشگاه، عنوان کرد: در تلاشیم این رویداد به یک مرکز و مرجع نمایش توانمندی‌ها و فناوری‌های صنعت چاپ ایران در منطقه تبدیل شود، صنعت نشر برای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی اهمیت دارد، زیرا بخشی از حوزه چاپ را شامل می‌شود، امسال حضور 2 ناشر بزرگ بین‌المللی و چاپخانه‌های فعال در حوزه نشر را در نمایشگاه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بحث فرهنگ، ترویج فرهنگ نشر، اهمیت زیادی دارد، این مساله در نمایشگاه دیده شده است و شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران، امسال همراه برگزارکنندگان است و غرفه دارد تا بتوانیم در کنار هم در حوزه نشر صادراتی کشور فعالیت بیشتری داشته باشیم.

رئیس دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران با اشاره به حضور شرکت چن‌مینگ در نمایشگاه امسال، گفت: توجه به زنجیره تامین زیادی دارد، این شرکت 50 درصد نیاز کشور به حوزه کاغذ تحریر را در کشور تامین می‌کند. امیدواریم در آینده بتوانیم بخش زیادی از نیاز ناشران را پاسخ دهیم و به دنبال راهکارهای کاهش هزینه برای ناشران با هدف توسعه بازارهای صادراتی باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره کمک این نمایشگاه به حوزه چاپ و بسته‌بندی، گفت: صنایع چاپ و بسته‌ّندی  ایران در سخت‌ترین شرایط، خیلی خوب عمل کردند و به فعالان این حوزه افتخار می‌کنیم، بسیاری از شرکت‌های خارجی از دیدن توانمندی‌ها و فناوری‌های نوین موجود در صنعت چاپ در ایران تعجب می‌کنند.

عابدین افزود: با اطلاع‌رسانی و حضور مستمر در رویدادهای بین‌المللی تلاش داریم توانمندی‌های خود را به دنیا معرفی کنیم، بخش خصوصی تا جایی که می‌تواند اجازه نمی‌دهد کسی مانع فعالیت‌هایش شود. معتقدم حمایت‌های دولتی در این حوزه از روند اقتصادی تولیدی ایران خوب است.

عابدین همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش ایفپکس در توسعه بازارهای صادراتی ایران، توضیح داد: یکی از بزرگترین اهداف نمایشگاه، برای چاپ و بسته‌بندی این بود که یک فضای تخصصی و حرفه‌ای با ارتباطات منظم ایجاد کنیم، تلاش داریم فرایندی ایجاد کنیم که به رشد و توسعه تولید در صنعت چاپ و صنایع وابسته به آن منجر شود.

وی تاکید کرد: نمایشگاه ایفپکس یک نمایشگاه عمومی نیست بلکه یک نمایشگاه B2B است، به دنبال این هستیم تا فضایی ایجاد شود که فعالان اقتصادی دو سر صنعت در زنجیره تامین و مصرف با هم ارتباط بگیرند و نیازهای خود را بیان کنند تا خلاءهای موجود در این حوزه شناسایی و سپس رفع شود.

به گزارش ایبنا؛ دومین نمایشگاه‌ آینده چاپ ایران 20 تا 23 تیرماه 1402 در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد، مراسم افتتاح نیز سه‌شنبه 20 تیرماه با حضور مسئولان و فعالان صنعت چاپ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها