یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
برپایی نمایشگاه‌های کتاب نقش مهمی در گرایش افراد به کتابخوانی دارد

کرمان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: فضای کتابخوانی در استان وجود دارد و باید انگیزه کتابخوانی را ایجاد کرد. همچنین برپایی نمایشگاه‌های کتاب نقش مهمی در گرایش افراد به کتابخوانی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمان، احمد وفایی ظهر یکشنبه  در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان، در خصوص سرانه مطالعه در کرمان، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ و همزمان با اوج بیماری کرونا بود کتابخانه‌ها با مراجعه و کاهش شدید اعضا روبه‌رو بودند.
 
وی سرانه مطالعه در استان را نسبت به وضعیت کشوری قابل قبول دانست و افزود: امروز بخشی از مطالعه از طریق کتاب‌های صوتی است که در پژوهش‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. اینکه میانگین سالانه سرانه امانت کتاب در کرمان ۹ است آمار مطلوب و امیدوار کننده‌ای است.
 
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان تصریح کرد: امروز نهادها، انجمن‌های و مراکز غیردولتی مختلفی در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند که نشان داده نمی‌شود و آمار این فعالیت‌ها نیز باید بررسی شود. فضای کتابخوانی در استان وجود دارد و باید انگیزه کتابخوانی را ایجاد کرد. همچنین برپایی نمایشگاه‌های کتاب نقش مهمی در گرایش افراد به کتابخوانی دارد.

فرهنگ کتاب و کتابخوانی با آموزش تقویت خواهد شد
 
مهدی بازمانده، رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه اگر آموزش مبتنی پرسش و پاسخ باشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقویت خواهد شد، گفت: علاوه بر فضاهای دانش‌آموزی و دانشگاهی، می‌توان در فضاهای عمومی نیز طرح‌هایی را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرا کرد مانند طرح «هر ماه یک کتاب» که تجربه آن وجود دارد و سبب ترغیب عموم مردم به موضوع کتابخوانی می‌شود.
 
بازمانده در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه سن یکی از مؤلفه‌های مهم در کارهای فرهنگی است و باید توجه داشت که هر کار فرهنگی مختص یک بازه زمانی است، اظهار کرد: مردم هم باید در کار فرهنگی مشارکت داشته و یک شبکه در این زمینه شکل بگیرد که مهمترین اجزای آن خانواده و مدارس هستند و وظایف ادارات و سازمان‌ها براساس اجزای شبکه مشخص شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها