دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
برگزاری نمایشگاه خوشنویسی در زنجان و ابهر

زنجان- معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی در زنجان و ابهر خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها در قالب اشعار شاعران ملی از جمله حافظ، سعدی، مولانا به صورت قطعه بندی و تذهیب و تشعیر شده به نمایش درآمده است.

ابراهیم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای حمایت از هنرمندان خوشنویس زنجانی و عرضه آثار آنها نمایشگاه خوشنویسی « مشق عشق» آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 37 اثر از آغار خوشنویسان زنجانی در معرض دید عموم قرار گرفته است، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد انگیزه برای جوانان و علاقمندان بخصوص در ایام تعطیل تابستان است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در این نمایشگاه آثار ممتاز هنرمندان در معرض دید عموم قرار گرفته است، اضافه کرد: این نمایشگاه از دهم تا پانزدهم تیرماه در فرهنگسرای امام خمینی (ره) دایر خواهد بود که اشعار خوشنویسی شده شامل آیات قرآن و اشعار شاعران مطرح کشوری است.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه انفرادی خوشنویسی در ابهر خبر داد و گفت: نمایشگاه خوشنویسی انفرادی احسان الله شکری هنرمند خوشنویس ابهری با عنوان «کنج خلوت» به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و دهه امامت در نگارخانه فرهنگسرای نور ابهر دایر است.

قاسمی گفت:  آثار این هنرمند در نمایشگاه انفرادی «کنج خلوت» در قالب های نستعلیق و شکسته نستعلیق به تعداد 48 اثر با اشعار شاعران ملی از جمله حافظ، سعدی، مولانا به صورت قطعه بندی و تذهیب و تشعیر شده به نمایش درآمده است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‎‌های این اداره کل در راستای حمایت از هنرمندان خوشنویسی کتابت قرآن کریم است، اضافه کرد: امسال کتابت قرآن کریم با حضور 28 نفر از هنرمندان خوشنویسی ابهر برگزار شد.

قاسمی گفت: در این برنامه آثار فاخری با محتوای سوره و آیات قرآن کریم و یا ترجمه سوره و آیات به انتخاب هنرمند ان در قالب خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث کتابت شد.
 
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یکی دیگر از اقدامات این اداره کل در حمایت از هنرمندان را برگزاری جشنواره‌های موضوعی در حوزه هنرهای تجسمی و همچنین خوشنویسی عنوان کرد و گفت: اثار برتر در این جشنواره‌ها به صورت کتابچه چاپ می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها