پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
برگزاری مسابقه کتابخوانی « شمیم ولایت» در ایجرود

زنجان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود از برگزاری مسابقه کتابخوانی «شمیم ولایت» در ایجرود خبر داد.

احسان پیشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: به منظور زنده نگه داشتن واقعه غدیر خم در ذهن نسل جوان و آشنایی آنان با خطبه ماندگار غدیر و فرهنگسازی پیرامون این دهه و مطالعه منابع، مسابقه شمیم ولایت در ایجرود برگزار می‌شود.

وی اشاعه و ارتقای معارف و فرهنگ علوی و نبوی و ترویج فرهنگ ولایت و ولایتمداری را از اهداف برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی خطبه غدیر عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری این مسابقه ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی و همچنین تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیر خم و توجه دادن افکار عمومی جامعه به‌ضرورت نهادینه شدن فرهنگ غدیر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود در تشریح جزئیات این مسابقه کتابخوانی گفت: مسابقه کتابخوانی « شمیم ولایت» با همکاری کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند  برای دریافت کتاب و پاسخ به سوالات از تاریخ 7 تا 17 تیر ماه با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود در این مسابقه شرکت کنند.

پیشکاری به سایر برنامه‌های فرهنگی این اداره نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه موضوعی غدیر، مسابقه نقاشی برای کودکان همزمان با روز عید غدیر از دیگر برنامه‌های اجرایی در این شهرستان است.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه نمایشگاه آگاه ‌سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ایجرود خبر داد و گفت: این نمایشگاه با 60 تابلو عکس با محتوای آموزشی و آگاه سازی در زمینه انواع مواد مخدر و روش های پیشگیری از آن و بروشور فرهنگی با عنوان «آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان و جوانان» دایر شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود گفت: این نمایشگاه حاوی اطلاعات دقیق از ابتدای آشنا شدن با مواد خانما‌ن‌سوز اعتیاد تا عوارض جمعی و روحی و تاثیر سوء آن در زندگی شخصی و اجتماعی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها