چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
آینده بهتر در گرو توجه به کتاب و ادبیات/ نمایشگاه کتاب سد بین نویسنده و مخاطب را از بین می‌برد

یک نویسنده مشهدی گفت: برای آینده کشور، پیشرفت و طی کردن مسیر صعودی در بخش‌های مختلف ناگزیریم به فرهنگ و به ویژه کتابخوانی اهمیت دهیم.

«نگار موقرمقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد با اشاره به شعار نمایشگاه کتاب تهران 1402 افزود: پیشرفت هر کشور در زمینه فرهنگ در گروی توسعه موضوع کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه هرچه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهمیت دهیم، قطعا آینده بهتر و درخشان‌تری خواهیم داشت، ادامه داد: شعار امسال نمایشگاه کتاب تهران را می‌توان به این شکل برداشت کرد؛ برای جامعه‌ای که به کتاب و ادبیات اهمیت می‌دهد طبیعا آینده بهتری رقم می‌خورد.

موقرمقدم همچنین در خصوص استقبال از آثار نویسندگان بومی نیز گفت: شوق و شور و اشتیاق نویسندگان به عنوان صاحبان آثار که در بطن موضوعات بومی قرار دارند، نقش موثری در استقبال از آثارشان دارند.

وی ادامه داد: مردم نیز به عنوان مخاطبان کتاب و محتواهای بومی نیز اگر به این موضوع اهمیت و بها دهند و از آثار با ادبیات بومی حمایت کنند، بدون تردید موثر است.

این نویسنده مشهدی با بیان اینکه استقبال ناشران از نمادهای بومی نیز در استقبال عمومی آثار بومی موثر است، گفت: سنگ بنای این موضوع خود نویسنده است تا با شناخت کامل و مناسب از زیست‌بوم محل زندگی خود آثار قابل توجه‌ایی ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه هرچقدر نویسنده با شرایط بومی و جغرافیایی خود آشناتر و با شناخت کامل‌تری باشد، اثرش قوی‌تر خواهد بود، گفت:  ذوق نویسنده، حمایت مخاطب و ناشر و حتی کتابفروشان در این موضوع موثر است.

این نویسنده مشهد با اشاره به برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران، گفت: استمرار و پایداری برگزاری نمایشگاه کتاب طی سال‌های مختلف و به ویژه بعد از ایام کرونا، امیدوارکننده و اتفاق ارزشمند و خوبی است.

موقرمقدم با بیان اینکه نمایشگاه کتاب، بازار نیست، افزود: نمایشگاه را باید محل آشتی نویسنده و ناشر و مخاطب بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب سد بین نویسنده و مخاطب را از بین می‌برد و فرصت ارتباط مخاطب با نویسنده و نوبسنده با ناشر را فراهم می‌سازد و به نوعی از سورئال به سمت رئال میرسد.

به گزارش ایبنا «نگار موقرمقدم» با وجود اینکه در رشته مهندسی برقی کارشناسی ارشد گرفته است، اما از دوران نوجوانی به نوشتن و نویسندگی علاقه داشته و در انجمن‌های ادبی و کارگاه‌های داستان‌نویسی حضور و تا حدودی در زمینه نویسندگی فعالیت داشته است. رمان «هر شب بیداری»  او که درون مایه مرگ‌اندیشی و مرگ‌آگاهی دارد، در «دومین دوره کتاب سال جوانان» از میان بیش از هزار اثر، در بخش ادبیات، به عنوان رمان شایسته تقدیر معرفی شد.همجنیین داستانی از او نیز در جشنواره داستان های حماسی در بین 10 داستان برتر قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها