معمولاً نشرهای کوچکتر با توجه به اینکه سهمشان از ابعاد غرفههای نمایشگاهی کمتر است به فکر غرفهسازی و طراحی محیطی خود نیستند. نشر مون اما از این دست ناشران نبود.
نشر مون در این دوره نمایشگاه از این دست ناشران بود. با اینکه فضای غرفه بسیار کوچک این نشر در نگاه اول هیچ فضای جالبی برای طراحی نداشت، اما طراح و مجری دکور با ذکاوت و با استفاده از ساماندهی محیطی و همچنین با نورپردازی بسیار دقیق، قفسهسازی نمایشگاهی با ابعاد متناسب، ساخت قاب پوستر در معرض دید و از همه مهمتر طراحی گرافیگی و هویت بصری بجا و متمرکز و در عین حال یکپارچه توانسته یک غرفه متحد و دارای نشان ایجاد کند.
بدون درنظرگرفتن آثار و محتوای عرضهشده از سوی ناشر، این غرفه قادر بود نسبت به رقبای هماندازه خود، علاوه بر ساماندهی مخاطب تجاری و خریداران، ویژند یا برند مناسبی نیز از خود در ذهن مخاطب ثبت کند؛ طوری که بتواند بهراحتی بدون چندین بیلبورد تبلیغات محیطی، در حافظه مخاطبان ماندگار شود.
از محاسن اصلی این غرفه بهصورت خلاصه میتوان به ایجاد قاب بصری زیبا از هویت این نشر در ابعاد مناسب و در انتهای دیواره غرفه، نورپردازی غیرزائد و مکفی با هدایت نرم و فراهمکردن دید کافی به همه اجزای کتابها در قفسهها و استفاده از گرافیک مناسب در کتیبه بالای قفسهها اشاره کرد. همچنین مینیمالبودن طراحیهای گرافیکی، طراحی قفسههای بهاندازه و با ابعاد سازگار با نشر و همچنین طراحی مکان مناسب برای قاب پوستر در ورودی غرفه نیز به مزیت بصری آن افزوده بود.
نظر شما