یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
«فرهنگ بازی‌های محلی ایلام» منتشر شد

انتشارات آریوحان، ویرایش جدید «فرهنگ بازی‌های محلی ایلام» تالیف آیت محمدی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، ویرایش دوم کتاب «فرهنگ بازی‌های محلی ایلام» در دو جلد اثر «آیت محمدی» نویسنده و پژوهشگر ایلامی منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شد.
 
بازی‌های بومی و محلی و سنتی هر منطقه، از ارزش والایی برای آن مردمان برخوردار است، زیرا بخشی از فرهنگ رفتاری آنها که نشأت گرفته از اعتقاد، باورها و سنن آن‌هاست. ارزش و اهمیت بازی‌های بومی و سنتی در انتقال آنها از نسلی به نسل دیگر و آموزنده بودن آن‌هاست.
 
استان ایلام از کهن‌ترین مناطق در غرب ایران به شمار می‌رود که جایگاه سکونت مردمان مختلف در طول تاریخ بوده است. این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی از اهمیت ویژه‌ای برای سکونت و شکل‌گیری جوامع نخستین محسوب می‌شود.

مردمان نقاط مختلف این استان پایبند به فرهنگ و باورهای دیرین خود بوده و کمتر مورد تهاجم و دستخوش فرهنگ مهاجمان به ایران قرارگرفته اند و فرهنگ و خرده فرهنگ‌هایشان تا حدود زیادی دست نخورده باقی مانده و مردم هم در حد توان در حفظ و ماندگاری آن تلاش نموده‌اند.
 
مجموعه دوجلدی «فرهنگ بازی‌های محلی ایلام» حاصل تلاش و پژوهش 12سال کار پژوهش میدانی آیت محمدی نویسنده و پژوهشگر است که حدود 320 بازی سنتی و محلی را از نقاط مختلف استان جمع‌‌آوری و تدوین کرده است.
 
این مجموعه در چاپ اول در۱۳۸۳در سه جلد منتشر شد که مورد استقبال قرار گرفت و مؤلف پس بازنگری و جمع آوری تعداد دیگری بازی‌های محلی، با ویرایش و اصلاحات جدید در دو جلد و در ۸۴۵ صفحه منتشر شده است.
 
به گزارش ایبنا، آیت محمدی،متولد 1349 ایلام  و تمرکز و تلاشش در حوزه پژوهش‌های تاریخی و جغرافیایی است که تاکنون از او کتاب‌های جغرافیای تاریخی ایوان‌غرب، سیری در تاریخ سیاسی کرد به انضمام پیشینه تاریخی کردهای قم و چاوان منتشر شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها