سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
مدافع حرم گلستانی به شهادت رسید/ لزوم معرفی زوایای زندگی شهدا با زبان هنر به جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: شهید مقداد مهقانی، بیستمین شهید مدافع حرم استان گلستان است که در راه دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، شهید مقداد مهقانی، در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حومه دمشق در سحرگاه جمعه 11 فروردین‌ماه سال جاری، مصادف با نهم ماه مبارک رمضان مجروح شد و شامگاه 12 فروردین‌ماه براثر شدت جراحت به فیض شهادت نائل آمد.

شهید مهقانی، 31 ساله و اهل شهر فاضل‌آباد از توابع علی آبادکتول استان گلستان و بیستمین شهید مدافع حرم استان گلستان است. وی به‌صورت مستشاری در سوریه در حال دفاع از حرم آل الله بود که به شهادت رسید.

محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در گفت‌وگو با ایبنا ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید که در ماه بهار قرآن ماه رمضان، به فیض شهادت رسید و نیز تسلیت به خانواده داغدارش و مردم ولایت مدار استان گلستان، گفت: نمره بیست به شهید مقداد مهقانی رسید و کهن دیار گلستان با تقدیم بیست شهید مدافع حرم، بار دیگر نشان داد پای عهدی که با امام روح‌الله و مقام معظم رهبری از صبح طلوع انقلاب بسته بوده، همچنان استوار بوده و خون این شهید والامقام یادآور کلام ماندگار سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است که فرمود: ما ملت امام حسینیم.

وی ضمن دعوت از عموم مردم گلستان به حضور در مراسم بدرقه پیکر شهید مدافع حرم، گفت: شهدای مدافع حرم با اخلاص و ایمان خود بی‌شک الگویی کم‌نظیر از فداکاری، کفر ستیزی، ولایت مداری، دفاع از حق و حقیقت برای نسل جوان کنونی هستند.

رعیت ادامه داد: ضروری است زوایای زندگی این شهدای معزز به نحو شایسته به زبان قلم، هنر و رسانه در دید همگان قرار بگیرد تا همچنان فرهنگ شهادت و فداکاری درراه دین با تأسی از سیره عملی و نظری سیدالشهدا زنده بماند.

وی تأکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید همواره در جامعه اسلامی و  بین اقشار جامعه و به‌خصوص نوجوانان و جوانان تقویت شود تا دشمنان دررسیدن به اهداف شوم خود ناکام بمانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه مدافعین حرم، شهیدانی بودند که خون خود را در راه امنیت و اقتدار ایران اسلامی فدا کردند تا ارزش‌های اسلامی همچون عفاف و حجاب در جامعه ظهور و بروز یابد و قوام‌بخش پایگاه خانواده به‌عنوان مهم‌ترین رکن تشکیل‌دهنده جامعه باشد، افزود: پس از مسئله ولایت‌فقیه، موضوع عفاف و حجاب همواره مورد تأکید شهدای مدافع حرم بوده است و این مهم را می‌کوشیم در دولت سیزدهم و در گام دوم انقلاب اسلامی در تولیدات فرهنگی، نصب العین قرار دهیم.

وی در پایان با یادآوری مجدد نام و خاطره شهید والامقام مدافع حرم مقداد مهقانی، گفت: جامعه اسلامی ما و به‌ویژه بانوان انقلابی و هنرمندان متعهد و متخصص باید در این عرصه بیشتر از دیگران همت گمارند و تلاش کنند و به تبیین ارزش‌ها پرداخته و نسل جوان را در این امر یاری کنند.

به گزارش ایبنا، تشییع پیکر شهید مدافع حرم مقداد مهقانی به همراه هم‌رزمش میلاد حیدری، در روز یکشنبه 13 فروردین‌ماه با حضور شماری از مستشاران ایرانی، رزمندگان فاطمیون و تعدادی از کارگزاران جمهوری اسلامی در کنار ضریح مطهر حضرت زینب (س) با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی انجام شد و پس از وداع، پیکر آن‌ها به کشورمان منتقل شد و مراسم بدرقه شهید مهقانی در استان گلستان در صبح چهارشنبه 16 فروردین‌ماه اعلام‌شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها