پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
ساخت شهرک «تولید محتوا» در قزوین نیازمند مساعدت وزارت ارشاد است

استاندار قزوین در جمع فعالان فرهنگی و هنری استان قزوین، تسریع در اجرای طرح شهکر تولید محتوا، به‌عنوان زمینه پیشران فرهنگی در استان قزوین را از خواسته‌های اصلی فرهنگیان استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قزوین، محمد‌مهدی اعلایی، استاندار قزوین، در نشست صمیمی فعالان فرهنگی و هنری استان با محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: استان قزوین اگرچه جایگاه مطلوبی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارد اما به واقع مهم‌ترین ویژگی و ظرفیت استان قزوین را می‌توان موقعت فرهنگی و هنری این استان دانست و همین مسئله توانسته قزوین را به یکی از استان‌های فاخر در کشور تبدیل کند.

وی گفت: مزیت مطلق فرهنگی مردم قزوین، سبک زندگی و علاقه‌مندی‌هایشان به حوزه فرهنگ  هنر موجب شده است تا تاریخ پر افتخار این استان در حوزه فرهنگ و هنر بسیار درخشان باشد، بر همین اساس،  اینکه اولویت‌ها و زیرساخت‌های اولیه فرهنگی در این استان فراهم نیست جای تاسف دارد.

استاندار قزوین بیان کرد: استان قزوین از ظرفیت‌های مهمی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار است که کمتر نام‌آشنا هستند؛ در‌حالی‌که با تکیه بر همین ظرفیت‌ها می‌توان انتظار رویدادهای مهم و ارزشمندی را از حوزه فرهنگ و هنر در این استان دانست، از این رو در سفر ریاست جمهور به استان قزوین ساخت شهرک تولید محتوا به‌عنوان یکی از نیازهای استان مطرح و از سوی ریاست جمهوری نیز به تصویب رسید.

وی گفت: متولی اجرای این طرح وزارت فرهنگ و ارشاد است. تسریع در اجرای این طرح به‌عنوان زمینه  پیشران فرهنگی در استان قزوین، از خواسته‌های اصلی فرهنگیان استان است. پیش‌بینی می‌شود ساخت این مجموعه بتواند زمینه‌ساز تولید محتوای غنی در استان و کشور باشد و اتفاقات موثری در حوزه تولید محتوا را رقم بزند.

مولدسازی فرهنگی نیازمند زیرساخت است
فاطمه محمد بیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد: اگرچه مولد‌سازی فرهنگی به‌عنوان یک راهکار برای مدیریت جامع فرهنگی در کشور مورد تاکید است اما نباید فراموش کنیم که مولدسازی فرهنگی نیازمند زیرساخت‌هایی است که امروز قزوین از آن بی‌بهره است.

وی گفت: نبود یک سالن تئاتر مناسب، سالن اجتماعات، کتابخانه مرکزی و حداقل‌های فرهنگی برای استانی که از آن انتظار تاثیرگذاری در حوزه مولدسازی فرهنگی می‌رود جای تاسف دارد که باید با اولویت‌سنجی یک به یک در مسیر رفع این موانع گام برداشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اگرچه امروز سرانه مطالعه در استان قزوین سرانه خوبی است اما فضای لازم برای کتابخوانی در استان، متناسب با نیاز و ظرفیت استان نیست که باید در این خصوص اقدامات اساسی انجام شود.

محمد بیگی در ادامه گفت: برگزاری رویدادهای هنری استان قزوین به دلیل نبود گالری و فضای مناسب با محدودیت‌های زیادی همراه است. قزوین در حوزه فرهنگی نیاز جدی به زیرساخت و توسعه ملزومات اولیه دارد که باید با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های استانی اجرایی شود.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه به بهانه مولدسازی فرهنگی در تلاش برای تولیدات محتوایی باشیم و از سوی دیگر در مسیر حذف رسانه‌های منتقد برآییم دو رویه کامل متضاد است که انتظار می‌رود دولت در این باره با رسانه‌های منتقد، همراهی و هم سویی بیشتری داشته باشد.

محمد بیگی گفت: شناسایی رسانه‌های معاند و افرادی که در ظاهر انتقاد، قصد ضربه زدن دارند یک حق طبیعی و یک الزام مدیریتی است.  تاکید می‌شود، می‌توان با شناسایی و تفکیک این افراد  فضا را برای سایر رسانه‌ها برای انتقاد و اصلاح‌گری فراهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها