چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
آثار برگزیده جایزه کتاب سال از میان 2  هزار کتاب انتخاب شده‌اند

دبیر علمی چهلمین دوره جایزه کتاب سال در آیین اختتامیه این رویداد گفت: در غربالگری نخست، بیش از 2 هزار کتاب برگزیده و در داوری‌ها در 15 گروه و هیات علمی و مشارکت 550 داور انجام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین پایانی «چهلمین جایزه کتاب سال و سی‌امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» چهارشنبه 19 بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و جمعی از فعالان حوزه نشر در تالار وحدت برگزار شد.
 
حمید پارسانیا، دبیر علمی جایزه کتاب سال با ارائه گزارشی از فعالیت چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی، گفت: امسال بالغ بر 60 هزار  کتاب تالیف چاپ نخست  منتشر شد، در یک غربالگری نخستین بیش از دو هزار کتاب برگزیده و در داوری‌هایی که توسط در 15  گروه و هیات علمی و مشاکرت 550 داور انجام شد، از میان 250 اثر، 60 اثر شایان تقدیر و برگزیده بودند که از میان‌ ن‌ها 9 اثر برگزیده شد.
 
وی افزود:‌سال گذشته 12 هزار اثر داوری شد، اما امسال 20 هزار اثر وارد داوری شد که نتیجه تلاش اعضای هیات علمی و کار پیگیر داوران بود.
 
پارسانیا با بیان اینکه تقدیر از کتاب تقدیر از علم است،‌ عنوان کرد: تقدیر از کتاب برای حفظ و ماندگار شدن و ورود حقیقت به عرصه زیست و زندگی است زیرا انکشاف حقیقت وقتی در جان آدم وارد می‌شود از طریق قلم ماندگار می‌شود.
 
وی تاکید کرد: ارزش هر فرهنگ و تاریح و تمدنی به علم او است، هر فرهنگی به نحوه مواجه با علم و تعریف و سطح علم و معرفت است و می‌توان مسیر، حال و آینده را شناخت و دنبال کرد.
 
پارسانیا با بیان اینکه عالمان علم را در کتاب ماندگار می‌کنند، یادآور شد: نشر اثر است که علم را به قلمرو فرهنگ وارد می‌کند و عدالت را در حاشیه حقیقت ممکن می‌کند.
 
به گفته وی، با حضور عدالت رهایی از ستم و آزادگی و حریت در زندگی بشر ممکن است، حضور رئیس جمهوری و شکل نهادینه 40 ساله تقدیر از علم و عالمان و کتاب و کتابت، بخشی از تلاش برای نشر علم و حفظ علم و حراست از هویت علمی جامعه، فرهنگ و تاریخ جامعه اسلامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها