چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
فعالان و برگزیدگان حوزه کتاب و کتابخوانی استان ایلام تجلیل شدند

مراسم تجلیل از کتابداران، فعالان و برگزیدگان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی استان ایلام همزمان با سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام مراسم تجلیل از کتابداران، فعالان و برگزیدگان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی استان ایلام همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی؛ علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ محمدعلی قاسمی، مدیر حوزه‌ هنری استان؛ فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ فریده الیاسپوریان، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری ایلام؛ عبدالصاحب‌نادری، فرماندارایلام؛ عباس پیش‌ بهار، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی‌ استانداری؛ محمد ایدی، ریاست‌ بنیاد نخبگان استان، هدایت سلیمانیان، فرمانده سپاه ناحیه ایلام و کریم نصراللهی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی استان ایلام و همچنین نمایندگان بانک‌های ملت و سپه استان و جانشین بنیادحفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان و با مشارکت بنیاد نخبگان استان ایلام و سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری ایلام برگزار شد.
 
 

حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام دراین مراسم ضمن تبریک هفته کتاب و ابراز خرسندی از حضور مسئولان،کتابداران،نویسندگان‌و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان ایلام به اهمیت و نقش پررنگ مطالعه در حوزه آموزش مهارتهای زندگی اشاره کرد و گفت:ما در تلاش هستیم با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در جهت آموزش مهارت های زندگی ازطریق خواندن کتاب‌های خوب گام برداریم.وی افزود:کتابخانه های عمومی در جهت تحقق دغدغه های مقام معظم رهبری در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخواتی و همچنین برآوردن اهداف فرهنگی دولت خدمتگزار و مردمی سیزدهم، کارهای مهم و تاثیرگذاری انجام داده اند و چشم انداز آتی آنها بر این مبنا ترسیم شده است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: هم اکنون بیش از 26هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان ایلام عضو هستند که خوشبختانه 50 درصد این افراد را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند که زمینه مناسبی برای معرفی کتاب خوب برای بچه‌ها و همچنین رشد و تعالی و بصیرت‌افزایی آن‌ها است.

حیدری با اعلام اینکه اکثر کتاب خوانان برتر در روستاهای استان ساکن هستند، گفت: امسال به همت همکاران و کتابداران استان یک عنوان کتابخانه برتر کشوری، یک کتابخوان برتر و دو کتابدار برتر درسطح کشور معرفی شده‌اند.
 

 
در ادامه این مراسم حبیب‌الله محمودیان، نویسنده، استاد دانشگاه و فعال فرهنگی ضمن تبریک هفته کتاب، لزوم مطالعه مفید برای تولید علم را بسیار حیاتی دانست و خاطر نشان کرد: امروزه علم به‌دردبخور علمی است که برای انسان مفید بوده و در اعتلای حیات انسانی اثربخش باشد.

محمودیان تصریح کرد: مهمترین رکن تعلیم و تربیت نظام آموزش و پرورش از طریق نهادینه کردن فرهنگ، دانایی و خرد است که از طریق مطالعه و تحقیق حاصل می شود.

وی ادامه داد:ما باید مسئله ی مطالعه و تفکر فعال را درجامعه علمی و آموزشی نهادینه کنیم تا در آینده شاهد تولیدعلم از طریق انتشارکتاب و مقالات علمی باشیم.
 
 

 همچنین محمد ایدی رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام در بخش دیگری از این برنامه گفت: خواندن یک کتاب بیش ازهر کتاب دیگری برای هر فرد و بخصوص نخبگان ما ضروری و حیاتی است و آن کتاب قرآن است.

ایدی با بیان اینکه شیوه تبلیغ کتابخوانی برای افراد مختلف جامعه با هم فرق می کند افزود:کسانی که با کتاب و کتابخوانی انیس می باشند، همیشه افرادی پویاتر و فعالتر هستند و همه ما باید برای کتاب و کتابخوانی و بالابردن سطح مطالعه جامعه تلاش کنیم.

 در پایان این مراسم از کتابداران، برگزیدگان و مروجان فعال حوزه کتاب در سال جاری با حضور مسئولان استانی و تلاشگران عرصه ی کتاب و نشر تجلیل به عمل آمد.
 
برگزیدگان سی‌امین دوره هفته کتاب در استان ایلام
کتابداران منتخب:
1- معصومه ولیزاده 2 -کبری محمدی 3- هدا زارعی 4- سهیلا زینی وند
مسئولان منتخب کتابخانه ها:
 1- میترا سبزی، 2- فرشته قبادبیگی 3- آمنه پورجمال
کتابخانه برگزیده:
کتابخانه‌عمومی دکترشریعتی سرابباغ
 عضو کتابخوان برگزیده بزرگسال:
نورخاص یاسمی-کتابخانه عمومی حضرت‌ امیرالمومنین(ع)ایوان
عضو کتابخوان برگزیده جوان:
صادق‌عسکری‌نسب-کتابخانه عمومی برکت شهدای دشت عباس دهلران؛
عضو کتابخوان برگزیده نوجوان:
سومامحمدیاری-کتابخانه‌عمومی غلامرضاخان ارکوازی ایلام؛
عضو کتابخوان برگزیده کودک:
پدرامقاسمی-کتابخانه عمومی رودکی دهلران؛
عضو کتابخوان برگزیده خردسال:
زینب شیخی-کتابخانه عمومی شهید حاج صارم طهماسبی آبدانان؛
خیر برگزیده:
کمال‌میری-پژوهشگاه میراث فرهنگی؛

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها