دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ممتاز زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های عراق

رایزنی فرهنگی ایران در بغداد به 10 نفر از برگزیدگان دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های دولتی واسط، کوفه و بغداد در مرکز فرهنگی ایران در بغداد، بورسیه تحصیلی اعطا کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با پایان سال تحصیلی در عراق رایزنی فرهنگی ایران در بغداد، ضمن تجلیل از دانش‌آموختگان برتر گروه‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های دولتی و نمونه عراق، به آنها بورس تحصیلی را برای دوره بعدی تحصیلی اعطا کرد.

محمد جواد نجفی، مسوول بخش علمی‌دانشگاهی و زبان‌فارسی رایزنی با حضور و سخنرانی در جمع این فارسی‌آموزان نخبه دانشگاهی، ادامه تحصیل آنان در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های ایران را ارزشمند و فرصتی گران‌بها ارزیابی کرد و گفت: به همان اندازه که شنیدن و خواندن شعر کنار عرب‌زبانان علاقه‌مند به ادبیات عرب، شیرین و لذت‌بخش است، خواندن و شنیدن منابع اصیل ادبیات فارسی از جمله دیوان‌های شعر شاعران بزرگی چون حافظ، سعدی و مولانا و همچنین خواندن نثر ادیبان پارسی برای دوست‌داران زبان و ادبیات فارسی شیرین و لذت‌بخش است و در این فرآیند آشنایی با فرهنگ و هنر اصیل ایرانی- اسلامی برای مخاطب لذت‌بخش‌تر می‌شود.

نجفی تاکید کرد: در نظر داریم در کنار تحصیل این نخبگان در ایران با همکاری بنیاد سعدی و موسسات دانشگاهی، دوره‌های روش تدریس و ارزیابی آموزش زبان فارسی را نیز برای آنها برگزار کنیم تا علاوه بر ارتقای سطح علمی، به صورت کاربردی نیز از دانش آنان برای ارتقای آموزش زبان فارسی در عراق استفاده شود.

وی کمبود استادان خبره دانشگاهی زبان و ادبیات فارسی را از مشکلات برخی از گروه‌های زبان فارسی دانشگاهی در عراق دانست و افزود: به همین دلیل برخی از گروه‌ها تا حد تعطیلی نیز پیش رفتند که با اقدامات رایزنی فرهنگی نظیر اعزام استادان دانشگاهی خبره از ایران این مشکلات تا حدی برطرف شده است.

مسوول بخش علمی‌ دانشگاهی و زبان‌فارسی رایزنی فرهنگی ابراز امیدواری کرد که این اقدام در آینده منجر به تشکیل دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های عراق شود.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها