دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کتاب «مدارس عشایری ایران در دوره پهلوی» رونمایی می‌شود

کتاب «مدارس عشایری ایران در دوره پهلوی» نوشته الهام ملک‌زاده در مجموعه فرهنگان الهیه رونمایی می‌شود.

به گزارش «خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «مدارس عشایری ایران در دوره پهلوی» نوشته دکتر الهام ملک‌زاده دوشنبه 14 شهریور 1401 ساعت 16 در مجموعه فرهنگان الهیه، خیابان فیاضی (فرشته)، بعد از خیابان چناران، پلاک 50 رونمایی می‌شود.
 
در نشست رونمایی از کتاب «مدارس عشایری ایران در دوره پهلوی» دکتر منصوره اتحادیه و دکتر صفورا برومند حضور دارند و سخنرانی می‌کنند و سکینه کیانی (همسر زنده‌یاد محمد بهمن‌بیگی) به صورت آنلاین حضور خواهد داشت.
 
در تکاپویی که در آستانه به قدرت رسیدن پهلوی اول، برای چاره‌اندیشی توسعه نایافتگی ایران صورت گرفت، ایلات و عشایر ایران در معرض اتهام قرار گرفتند که با مرکزگریزی، تمرد، غارت و ستیزه‌های مداوم ایلی و عشیره‌ای ایران را دچار عقب‌ماندگی کرده‌اند. بنابراین در دوره پهلوی اول بر پایه سه اندیشه دولت‌سازی، ملت‌سازی و مدرن‌سازی اقدام به خط مشی‌گذاری برای ایلات و عشایر کردند و پس از آرام‌سازی و خلع سلاح، اسکان و سلب قدرت از روسای آنان برای ساماندهی فرهنگی ایلات و عشایر چاره‌جویی‌هایی کردند. این کتاب قصد دارد این موضوع را بررسی کند كه چه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در دولت پهلوی اول برای ایلات و عشایر انجام گرفته و این برنامه‌ها با چه مقاصدی بوده است؟
 
کتاب «مدارس عشایری ایران در دوره پهلوی» از سوی نشر شیرازه چاپ و راهی بازار نشر شد. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را در آدرس اینستاگرام @shirazeh. Publishing به صورت آنلاین دنبال کنند.
 
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها