شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
فراخوان بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت منتشر شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از آغاز بیست‌و‌چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در هفت محور خبر داد.

سرهنگ محسن رشیدی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان با بیان اینکه هرچه زمان از دوران دفاع مقدس می‌گذرد، اهمیت، ارزش و جایگاه این حادثه عظیم در تاریخ کشور، بیشتر مشخص می‌شود افزود: زمانی که ابعاد مختلف دفاع مقدس را مطالعه می‌کنیم، زوایای پنهانی از آن آشکار می‌شود که برای بسیاری از افراد که در آن دوران حضور داشته‌اند هم این ابعاد آن  شناخته شده نیستند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت پرداختن بیشتر به موضوع دفاع مقدس افزود: بیان ابعاد و جزئیات دفاع مقدس، با زبان‌های گوناگون و جذاب هنری، جزو تأکیداتی است که شاید بیش از سایر ابعاد مورد توجه  ایشان است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت بزرگی را در قبال ترویج فرهنگ دفاع مقدس عهده‌دار است.

                

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه جهاد و مبارزه در راه خدا هنر شجاعت و شهامت مؤمن واقعی خداوند است و تبلور این هنر مقدس و شجاعت و شهامت در هنر شعر امری بدیهی است، افزود: رزمندگان جان بر کف ایرانی با ابزار معنوی و مادی به جنگ با متجاوز برخاستند و شاعر هنرمند با سلاح هنر منظوم و ملحون به حفظ و صیانت از ادبیات و فرهنگ دفاع و جهاد و جنگ پرداخته است و بر این اساس بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت با شعار «ما مقاوم هستیم» برگزار می‌شود.

وی افزود: محورهای این کنگره شامل بخش عمومی دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی و نقش آن در جهاد تبیین است.

وی شعر دفاع مقدس و جنگ نرم را از دیگر محورهای کنگره عنوان کرد و ادامه داد: شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان و شعر دفاع مقدس و نقش زنان نیز از محورهای کنگره هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دبیر اجرایی این کنگره در استان خانم عصمت دهقانی و دبیر علمی دکتر مسعود سپهوندی هستند افزود: شرکت‌کنندگان تا 31 شهریورماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره 09394728206 و یا به آدرس: لرستان، خرم‌آباد، خیابان اندیشه، جنب ترمینال شرق (برون‌استانی) کوچه اندیشمند 9، پلاک 1، کدپستی 66833-68766 ارسال کنند.

سرهنگ رشیدی یادآور شد: جوایز برگزیدگان کشوری نفر اول 10 میلیون تومان، نفر دوم 8 میلیون تومان، نفر سوم 4 میلیون تومان، و تقدیری‌ها 3 میلیون تومان خواهد بود.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیشرفت خوب باغ موزه دفاع مقدس لرستان، گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان که در مهرماه سال ۱۳۸۹ در تپه شهدای گمنام خرم‌آباد کلنگ‌زنی شده است، برای هفته دفاع مقدس امسال آماده افتتاح خواهد بود.

سرهنگ رشیدی با بیان اینکه  باغ‌ موزه دفاع مقدس لرستان در آینده مورد بازدید عموم قرار خواهد گرفت افزود: باید همه زیرساخت‌های گردشگری نیز در این مکان فراهم آید چرا‌که از مطالبات به حق مردم بوده و در این رابطه نیز شهرداری و اداره آب و فاضلاب و اداره برق استان نیز درباره رفع مشکلات مرتبط قول مساعد داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها