دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
کتابخانه مرکزی خرم‌آباد بدون تشریفات زمان‌بر تکمیل شود

بهرام ستاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اهمیت پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد گفت: انتظار می‌رود دستگاه مجری بدون تشریفات زمان‌بر و غیر لازم و بدون فوت وقت نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری به ریاست بهرام ستاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، محمدباقر احمدی، معاون سیاسی امنیتی فرماندار خرم آباد، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، میثم زندیه، معاون کتابخانه‌های عمومی استان، محسن سپهوند، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، امین رسولی، معاون آموزش و پرورش استان و سایر اعضا در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان برگزار شد.

ستاری یکی از نیازهای مهم استان را با توجه به اینکه نسبت به فضاهای کتابخانه‌ای در تگنا هستیم توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها در همه شهرهای استان برشمرد و افزود: غنای فرهنگی جامعه با غنای کتابخانه‌های عمومی ارتباط مستقیم دارد.


معاون سیاسی امنیتی استاندار با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌هایی موثر در توسعه کتابخانه‌های عمومی باید با هم هماهنگ باشند، افزود: این هماهنگی موجب می‌شود روند کار تسریع و نتیجه مطلوب حاصل شود.

ستاری با اشاره به پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد ادامه داد: افتتاح این کتابخانه خدمت قابل توجهی برای شهروندان خواهد بود؛ چراکه دارای بخش‌های مختلف و متنوعی است و انتظار می‌رود دستگاه مجری بدون تشریفات زمان‌بر و غیر لازم و بدون فوت وقت نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان در نخستین فرصت، ستاد اوقات فراغت تابستان با محوریت دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداری‌ها در همه شهرستان‌های استان تشکیل و ادارات فرهنگی استان عضو این ستاد شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده بهینه دانش‌آموزان و دانشجویان از اوقات فراغت انجام شود.
 
در بخش دیگری از این جلسه طهماسبی گفت: برنامه‌های متناسب با اوقاغت فراغت فصل تابستان در همه کتابخانه‌های عمومی استان در نظر گرفته شده که براساس تقویم اجرایی که اعلام شده است انجام خواهند شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان درباره برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان در فصل تابستان افزود: با توجه به فراهم کردن زمینه استفاده بهینه از اوقات فراغت و با هدف ترويج و توسعه فرهنگ مطالعه در بین كودكان و نوجوانان و انس بیشتر آن‌ها با كتاب و كتاب‌خوانی و نيز تقویت  انگيزه‌، ویژه برنامه «اتل متل کتابخونه» همزمان در بخش‌های کودک همه کتابخانه‌های عمومی استان، سه‌شنبه هر هفته در ایام تابستان برگزار می‌شود.

وی درباره پروژه ساخت کتابخانه مرکزی نیز بیان کرد: با توجه به جمعیت مرکز استان و تعداد کتابخانه‌های عمومی موجود در خرم‌آباد، همان‌طور که قبلاً بارها بیان شده، افتتاح کتابخانه مرکزی، بخش عمده‌ای از نیازهای شهروندان به خدمات کتابخانه‌ای را مرتفع خواهد کرد.

 همکاری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی ایام تابستان با کتابخانه‌های عمومی استان، تعیین تکلیف ساختمان قدیمی کتابخانه عمومی شهر در گنبد و تسریع در تکمیل کتابخانه مرکزی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.


به گزارش ایبنا؛ در پایان این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با همراهی فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و سایر اعضای انجمن با حضور در کتابخانه مرکزی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این کتابخانه، از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها