یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
برگزاری وبینار با موضوع «انتخاب و تحلیل کتاب»/ضرورت پرورش بلاگر کتاب

علی کاشفی خوانساری، نویسنده، منتقد و مدرس قصه‌گویی از برگزاری دومین وبینار علمی بلاگری کتاب خود با موضوع انتخاب و تحلیل کتاب در شبکه‌های اجتماعی خبر داد. این وبینار 24 بهمن‌ماه به صورت‌آنلاین برگزار می‌شود.

 علی کاشفی خوانساری، نویسنده، منتقد در گفت‌‌‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ عنوان کرد: وبینار «بلاگری کتاب» با موضوع انتخاب و تحلیل کتاب در شبکه‌های اجتماعی، یکشنبه 24 بهمن ماه از ساعت 10 تا 12 و 30 دقیقه به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.
 
وی درباره محورهای این وبینار اظهار کرد: وبینار بلاگری کتاب چهار محور انتخاب حوزه تخصصی، منابع مناسب برای انتخاب، از مرور‌نویسی تا نقد ادبی و مبانی و مراحل نقد کتاب را بررسی می‌کند. 

این نویسنده گفت: با توجه به تعدد شبکه‌های اجتماعی و علاقه مخاطبان به فضای مجازی، سلسه وبینارهایی را با موضوع بلاگری کتاب شروع کردیم. اولین وبینار، وبینار علمی «بلاگری کتاب؛ از ترویج کتابخوانی تا درآمدزایی» شنبه 25 دی‌ماه از ساعت 10 تا 13 به صورت مجازی برگزار شد و قرار است دومین وبینار؛ یکشنبه هفته آینده (24 بهمن‌ماه) برگزار شود.
  
کاشفی خوانساری با بیان این‌که کسانی که به تولید محتوا در فضای مجازی می‌پردازند، نیازمند تخصص و مهارت‌های گوناگونی هستند، اظهار کرد: این وبینار نحوه معرفی یک کتاب خوب، جمع‌آوری اطلاعات درباره آن کتاب و شکل مناسب معرفی کتاب در فضای مجازی را مورد بررسی قرار می‌دهد. وبینار بلاگری کتاب به‌طور خاص به بحث نقد وبررسی کتاب برای بلاگرها می‌پردازد.
 
 وی با اشاره به این‌که امروز با گسترش استفاده از فضای مجازی بخش عمده‌ای از بار ترویج فرهنگ مطالعه بر عهده مروجان کتاب در فضای مجازی است، عنوان کرد: مروجان کتاب در فضای مجازی را اصطلاحا بلاگر کتاب می‌نامند؛ یعنی افرادی که به تولید محتوای مرتبط با کتاب در فضای مجازی می‌پردازند.
 
کاشفی خوانساری با بیان این‌که شکل تولید محتوا و نوع این محتواها بر اساس تنوعی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند، مختلف و متعددند، گفت: امروز فضاهای متعددی برای بلاگرهای کتاب وجود دارد و آن‌ها می‌توانند در فضاهایی مانند فیسبوک، یوتیوب، اینستاگرام، ویرگول،کلاب هاوس و بلاگفا به تولید محتوا بپردازند.
 
این منتقد کتاب درباره انواع مختلف تولید محتوای مرتبط با کتاب در فضای مجازی اظهار‌ کرد: تولید محتوای مرتبط با کتاب در فضای مجازی گاهی می‌تواند یک تبلیغ ساده برای فروش کتاب باشد و در برخی مواقع این محتواها می‌تواند گزارش‌ کتاب‌های مطالعه شده‌ای باشد که بلاگرهای کتاب آن را خواندند. بلاگرهای کتاب ممکن است از سطح معرفی کتاب فراتر بروند و به حوزه نقد کتاب وارد شوند.
 
کاشفی خوانساری با بیان این‌که شبکه‌‌های اجتماعی امروز مخاطبان زیادی دارند، عنوان کرد: نقش تولید محتوا و بلاگرهای کتاب را نمی‌توان در دنیایی که مخاطبان گرایش زیادی به شبکه‌های اجتماعی دارند، نادیده گرفت. بهتر است برای فعالیت بهتر بلاگرهای کتاب در شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی شود و حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت بگیرد.
 
این نویسنده کودک و نوجوان با بیان این‌که منظور از حمایت، پشتیبانی دولتی نیست، اظهار کرد: بلاگرهای کتاب برای فعالیت حرفه‌ای در فضای مجازی نیازی به دخالت دولت برای یکدست‌کردن فعالیت‌هایشان ندارند اما باید آموزش‌های لازم برای فعالیت حرفه‌ای در این زمینه را ببینند و فقط با ارائه تسهیلات مناسب، می‌توان شرایط فعالیت افراد علاقه‌مند در حوزه بلاگری کتاب را در فضای مجازی فراهم کرد.



علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت دراین وبینار علمی با تلفن 09199953066 تماس بگیرند و بعد از ثبت‌نام لینک این وبینار برای آن‌ها ارسال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها