سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
سیاست و حکومت در خاورمیانه چگونه است؟

کتاب «سیاست و حکومت در خاورمیانه(غرب آسیا) و شمال آفریقا» به قلم حمید احمدی، استاد دانشگاه تهران با اطلاعاتی که به مخاطب فارسی زبان می‌دهد در صدد است تا خلاهای موجود در زمینه خاورمیانه و شمال آفریقا را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «سیاست و حکومت در خاورمیانه (غرب آسیا) و شمال آفریقا» به قلم حمید احمدی، استاد دانشگاه تهران به تازگی از سوی نشر نی به چاپ رسید.

هدف مولف این کتاب آشنا کردن خوانندگان با تحولات خاورمیانه یکی از پرتلاطم‌ترین مناطق جهان کنونی است. گرچه رسانه‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری موجود فارسی‌زبان فراوان سخن از خاورمیانه به میان می‌آورند، اما بیشتر بر رویدادهای سیاسی کنونی و تحلیل آن تمرکز می‌کنند. این در حالی است که تحلیل و تبیین درست‌تر و واقعی‌تر مسائل خاورمیانه و شمال افریقا به برخورداری از دانش گسترده‌تر از جنبه‌های تاریخی، فکری و جامعه‌شناختی آن بستگی دارد.

مولف که استاد گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است بیش از چهار دهه در رسانه‌ها و دانشگاه‌های کشور به نوشتن، پژوهش و آموزش مسائل خاورمیانه و شمال افریقا اهتمام داشته است، با توجه به خلأ موجود در نوشته‌های مربوط به خاورمیانه و شمال افریقا، چه در زمینه کتاب چه مقالات، درصدد برآمده است تا اثری نسبتا جامع درباره‌ این منطقه به خوانندگان علاقه‌مند ارائه دهد.

«سیاست و حکومت در خاورمیانه (غرب آسیا) و شمال افریقا» دارای سه بخش اساسی است که عناوین آن عبارتند از: «تاریخ، تمدن و مذهب در خاورمیانه»، «گرایش‌های سیاسی در خاورمیانه» و «مسائل امروز خاورمیانه».

در بخش «مسائل امروز خاورمیانه» بحران آبی و زیست محیطی، مسائل زنان، فرقه‌گرایی و سیاست‌های فرقه‌ای در خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

کتاب «سیاست و حکومت در خاورمیانه(غرب آسیا) و شمال آفریقا» به قلم حمید احمدی، استاد دانشگاه تهران در 395 صفحه به بهای یکصد و 40 هزار تومان به تازگی از سوی نشر نی روانه بازار نشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها