وی ادامه داد: گاهی اوقات یک پژوهش ما میتواند در حوزه آسیبهای اجتماعی مددکار باشد یعنی به فعالان آسیبهای اجتماعی مدد علمی برساند و این فراوری محتوایی یا راهبردی پژوهشها میشود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بسیاری از فرآوردههای پژوهش در دفتر تبلیغات قابلیت این را دارد که مورد استفاده راهبردی قرار بگیرد و بتواند در عینیت جامعه و در مسائل مربوط به حوزه نظام و اجتماع کاربست داشته باشد.
واعظی بیان کرد: باید سعی کنیم آوردهی پژوهش را در قالبهای جدید فرآوری کنیم و مخاطب خودمان را منحصر نکنیم به عدهای محدودی که توانایی مطالعه کارهای چندین جلدی و حجیم را دارند.
وی یادآور شد: عرصه زندگی پر از موضوعات انضمامی است و اگر مطالعات سمت و سوی این چنینی پیدا کنند در عینیت جامعه میتواند تاثیرگذار باشد حتی در حوزه مباحث نظری تر همچون مطالعات فلسفی این امر امکان پذیر است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ارتباط با بازنمایی پژوهشها افزود: نکتهای که بسیار مهم است رسیدن به موضوعات مشترک است باید بفهمیم دغدغههای محافل علمی جهان تسنن و عرب چیست و بدانیم نسل جدید اخوانالمسلمین حال و هوای فکری آنها چیست چون تعامل یا جهانهای علمی دیگر نیاز به چارچوبهای گفتمانی دارد یعنی باید از خودمان بپرسیم به عنوان پژوهشگر حوزوی و علوم انسانی و اسلامی چه ارمغانی برای مخاطب امروز جهان تسنن و عرب داریم و در تعامل با آنها چه گفتمان معنایی میخواهیم عرضه کنیم.
بر پایه این گزارش ضمن قدردانی از برگزیدگان پژوهش، از ۲۶۵ اثر چاپ اول از آثار پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی رونمایی شد. یادآوری میشود هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از ۲۰ تا ۲۵ آذر ماه از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ در مرکز همایشهای غدیر بهروی علاقهمندان باز است.
نظر شما