شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
رونمایی از  کتاب «پیغمبر تنها»

رونمایی از مجموعه شعرهای «پیغمبر تنها» چهارمین اثر شاعرانه‌ی هیلدا احمدزاده در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد پرند و با حضور خیل مشتاقان و شاعران و فرهیختگانی از استان‌های گیلان، اصفهان، قم و تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این رونمایی پس از گذشت دوسال از همه‌گیری کرونا برای اولین بار با حضور حداکثری شاعران و نویسندگان و چهره‌های سرشناس ادبی کشورمان در انجمن ادبی آوای‌ مهر پرند و با اجرای رضا شالبافان و محمود‌رضا عزتی برگزار شد.

در ابتدای جلسه چند تن از شاعران به شعرخوانی پرداختند و در ادامه محمد صابری شاعر و نویسنده به طرح مباحثی از درون‌مایه‌های ذهنی شاعر در حوزه‌ی فلسفه، روانشناسی و تاریخ پرداخت و با طرح نظریه‌های ادبی شکولوفسکی و یاکوبسن به آشنازدایی از عادت‌های مالوف به کمک تمهیدات ادبی اشاره کرد و از مجموعه‌ی پیغمبر تنها ابیاتی را به عنوان مصداق این شالوده‌های مهم ادبی خواند.

دیگر منتقد جلسه بهمن زدوار بود که به شکل‌گیری تاریخ شعر زنان در ایران پرداخت. در ادامه‌ این جشن بزرگ هیلدا احمد‌زاده شاعر ضمن خواندن غزلی توضیحاتی را در خصوص شکل‌گیری هسته‌ی اولیه‌ی شعرهایش داد و بر زن محوری این مجموعه تاکید کرد.

از نکات برجسته در این کتاب می‌توان به مدرنیته بودن، درهم آمیختگی جنون شاعرانه با مفاهیم فلسفی، روانشناختی و دیگر علوم انسانی؛ جریان سیال ذهن و گفت‌وگوهای درون ذهنی واژه‌ها، مواجهه‌ی صادقانه و دور از کلیشه با معضلات روزمره‌ی همه‌ی قشرها، فرم و ربان مستقل شاعر و تسلط بر تاریخ ادبی ایران و جهان اشاره کرد.

مجموعه شعرهای پیغمبر تنها در اردیبهشت امسال توسط نشر مهر و دل به چاپ رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها