پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
مدیران کل استان‌ها باید مردمی و انقلابی بودن را مد نظر قرار دهند

معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: مدیران کل استان‌ها باید مردمی و انقلابی بودن را مد نظر قرار دهند و در بحث مردمی بودن که تکلیف مشخص است و باید مردم را در اجرای سیاست‌ها دخیل کرد؛ اما در بحث انقلابی بودن باید توجه کرد که تنگ نظری صورت نگیرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، در این آیین که امروز پنج‌شنبه ۱۸ آذرماه 1400 با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و معاون پارلمانی و امور استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی مصطفوی،  معاون سیاسی و امنیتی استان  برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در این مراسم با بیان اینکه فردی که عهده‌دار مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شود، درواقع سیاست‌های رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه فرهنگی عمومی، رسانه و هنر را عهده‌دار می‌شود، گفت: مدیریت فرهنگ و ارشاد باید بر عهده کسی باشد که مبانی دینی را خوانده باشد و هم باید مبانی غرب را به خوبی بشناسد.

وی ادامه ادامه: چراکه اگر تفکرات غرب را نشناسد، نمی‌تواند مبانی دین را در بین این میزان از تفکرات صیانت کند و اگر بخواهیم در مقابل فرهنگ غرب بایستیم، باید به فرهنگ اصیل قومیت‌ها و ادیان که از اجدادمان به دستمان رسیده است، تکیه کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از وزارت ارشاد درخواست داریم شرایطی فراهم شود تا هر قومی بتواند به‌راحتی زبان مادری و فرهنگ اصیل خود را بیاموزد و در همین راستا به توسعه رشته‌های مختلف همچون طراحی مد و لباس در دانشگاه‌ها نیاز داریم.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما از وزارت ارشاد درخواست داریم شرایطی فراهم شود تا هر قومی بتواند به‌راحتی زبان مادری و فرهنگ اصیل خود را بیاموزد و در همین راستا به توسعه رشته‌های مختلف همچون مد و لباس در دانشگاه‌ها نیاز داریم.

وی ادامه داد:‌ ما باید فرهنگ انقلاب، ایثار و شهادت و آداب و رسوم خود را بازپس گرفته و تقویت کنیم و آن زمان است که خواهیم دید که خردورزی تفکرات غربی در مقابل اسلام هیچ خواهد بود و درخواست ما از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز تلاش در راستای تقویت این فرهنگ است.

در ادامه مراسم، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی نیز گفت: از وظایف وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست‌گذاری در زمینه اطلاع‌رسانی، اشاعه فرهنگ اسلامی و ایجاد وحدت و انسجام است ور آذربایجان‌غربی فرهنگ‌ها و اقوام و ادیان متنوعی وجود دارد لذا ایجاد وحدت و همبستگی بین اقوام و مذاهب مختلف از وظایف این وزارتخانه است.

وی در ادامه اطلاع‌رسانی عمومی را از دیگر وظایف این وزارت دانست و گفت: با شیوع کرونا این وزارت وظیفه دارد در جهت ضرورت  واکسیناسیون و رعایت ‌پروتکل‌های بهداشتی اطلاع‌رسانی کند و با تلاش دولت سیزدهم تزریق واکسیناسیون سرعت گرفته و بیش از ۹۰ درصد واجدین شرایط در استان دز اول و ۷۴ درصد دز دوم را دریافت کردند.

مصطفوی بیان کرد: همچنین میزان رشد جمعیت ما بسیار کم شده بنابراین باید آگاهی‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی در راستای رشد جمعیت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.

وی بر ضرورت حمایت از هنرمندان تاکید کرد: ضروری است این وزارت در جهت رفع مشکلات هنرمندان بیش از پیش تلاش کند.

سید علی هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت:  دولت سیزدهم معتقد به ساماندهی اقدامات فرهنگی است و در همین راستا، تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

وی افزود: تلاش‌های خوبی در دولت و حاکمیت در مباحث فرهنگی انجام می شود که تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی یکی از این موارد بوده و به زودی اطلاعات تکمیلی در این راستا منتشر خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه فرهنگ، غنای مالی نداریم، اما در وزارت در جهت تامین بودجه تهیه برنامه‌های فرهنگی تلاش می‌شود.
  
وی از تشکیل قرارگاههای فرهنگی در کشور خبرداد، و گفت: تکریم هنرمندان در ایام کرونا  اولویت دارد و بخش قابل توجهی از هنرمندان، هنرمندان استانی هستند که در اثر کرونا آسیب دیدند که در جهت رفع مشکلاتشان اقداماتی در دست اجرا است. 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به مشکلات مالی خانه فرهنگ و هنر نیز واقف هستیم و امیدواریم که همکاری دولت و مجلس منجر به تحول در نیروی انسانی و برداشته شدن باری از مشکلات این خانواده بزرگ باشد.

هاشمی با بیان اینکه مدیران کل استان‌ها باید مردمی و انقلابی بودن را مد نظر قرار دهند، گفت: در بحث مردمی بودن که تکلیف مشخص است و باید مردم را در اجرای سیاست‌ها دخیل کرد؛ اما در بحث انقلابی بودن باید توجه کرد که تنگ نظری صورت نگیرد، ما معتقدیم که حتی حافظ و مولوی نیز در مسیر انقلابی حضور داشتند و نباید دایره را در این راستا محدود کرد.

وی از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خواست تا حسن تعامل و ارتباط مناسب با اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر را در دستور کار قرار دهد.

علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: ما در استانی زندگی می‌کنیم که از پتانسیل‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی و دینی برخوردار است و نه تنها دروازه‌های اقتصاد دراین استان قرار گرفته است بلکه تذکره‌نویسان و داستان‌نویسان بزرگی نیز دراین استان رشد کرده و به قله رفیع رسیده‌اند.

وی افزود: هر قوم و مذهبی که دراستان زندگی می کند مطالبات فرهنگی خاص خود را دارد که باید به آن ها توجه شود و با ایجاد زیر ساختهای مناسب باید سعی شود از مهاجرت هنرمندان جلوگیری شود.

نوروزی توجه به برنامه‌های پنج ساله و همچنین شورای فرهنگ عمومی استان را از دیگر اولویتهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد.

یادآوری می‌شود؛ دراین مراسم که با حضور معاون حقوقی و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد از خدمات حجت الاسلام ناصر خدایاری قدردانی شده و علیرضا نوروزی به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی منصوب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها