جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
حسین معتمدی روزنامه‌نگار و ناشر پیشکسوت درگذشت

حسین معتمدی روزنامه‌نگار و ناشر پیشکسوت اهل ساری در حالی که برای درمان سنگ کلیه راهی بیمارستان شده بود، در بیمارستان دچار کرونا شد و جمعه 7 آبان بدرود حیات گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حسین معتمدی نویسندگی را از نوجوانی با نشریاتی چون آسیای جوان، سپید و سیاه و رودکی شروع کرد و سال‌ها به عنوان خبرنگار و گزارشگر برای روزنامه‌های اطلاعات، کیهان و آیندگان کار کرد. او عاشق نوشتن و سخنوری تاثیرگذار بود.

معتمدی پس از انقلاب مدتی با روزنامه ابرار همکاری کرد و با گزارش‌های پر سروصدای خود در اواخر دهه 60 در این روزنامه، با تغییرات اجتماعی و سیاسی دوران همراه شد. این روزنامه‌نگار پرشور اندکی بعد ترجیح داد به جای پاسخ مثبت به دعوت دوست قدیمی خود، دریایی در گردآوری نیرو برای روزنامه همشهری، شرکت انتشاراتی خودش «هنر روز» را تاسیس کند و در قالب این شرکت ده‌ها جلد کتاب در زمینه‌های مختلف و به ویژه حیات وحش ایران و میراث فرهنگی ایران را با همراهی همسرش، رویا دیانت، به دست چاپ سپرد.

حسین معتمدی که متولد 6 اسفند 1318 در ساری بود، مدت‌ها در زمینه تئاتر فعالیت کرده بود و از پیشگامان تیاتر مازندران بود و بازیگری در صحنه‌های نمایش‌های متعدد محمدعلی جعفری از افتخارات زندگی‌اش بود. وی در چند فیلم سینمایی هم بازیگری کرده بود. «کورتاژ» نمایشنامه‌ای در زمینه مسائل دوران بود که خود وی آن را نوشت و کارگردانی کرد.

این چهره فعال فرهنگی که در چند سال اخیر به دلیل سکته مغزی بیشتر شاهد رویدادها بود و در نهایت در حالی که برای درمان سنگ کلیه راهی بیمارستان شده بود، در بیمارستان دچار کرونا شد و جمعه 7 آبان از زمین پر کشید.

با توجه به میل قلبی وی، کالبدش در ساری شهر زادگاهش به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها