یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
چاپخانه‌های فعال حوزه نشر به‌زودی از مالیات معاف می‌شوند

ااحمد ابوالحسنی، در نشست خبری از تلاش اتحادیه چاپخانه‌داران برای تحقق معافیت مالیاتی فعالان این حوزه خبر داد و گفت: به زودی چاپخانه‌های فعال حوزه نشر مشمول معافیت بند (ل) ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم می‌شوند و سپس همه چاپخانه‌های رسته‌های دیگر نیز مشمول آن خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران امروز (یکشنبه 17 مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به شمول چاپخانه‌های فعال در حوزه نشر در بند ل ماده 139 قانون اساسی، گفت: طی رایزنی با سازمان امور مالیاتی، معافیت مالیاتی چاپخانه‌های فعال در حوزه نشر در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی به نتیجه می‌رسد.
 
وی افزود: از مدت‌ها پیش در رایزنی با سازمان امور مالیاتی بحث شمول چاپخانه‌داران در بند ل ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم را پیگیری و در دیدار و تعامل با مسئولان این موضوع را بررسی می‌کردیم.
 
ابوالحسنی با اشاره به نامه مسعود مصلحی، مدیرکل دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی، عنوان کرد: در ابتدا قرار شد به شرطی که چاپخانه‌داران، مجوز فعالیت‌های انتشاراتی در زمینه کتاب را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند؛ اما به این موضوع اعتراض کردیم.
 
وی یادآور شد: قرار شد معاونت حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌ای تدوین و خواستار برخورداری فعالیت‌های چاپ، از معافیت مالیاتی موضوع بند ل ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم شد.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت خود با درخواست الحاق این پیشنهاد را اعلام کرده است، گفت: در این زمینه نامه به رئیس سازمان امور مالیاتی ارسال شده است و منتظر اعلام نتیجه از سوی این سازمان هستیم.
 
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران همچنین درباره مزایای این موضوع گفت: مساله اصلی این است که اکنون سازمان امور مالیاتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر دو، به لزوم معافیت چاپخانه‌داران اذعان دارند و به زودی این کار اجرایی می‌شود.
 
به گفته وی، قرار است در ابتدا چاپخانه‌های فعال حوزه نشر مشمول این معافیت شوند و سپس همه چاپخانه‌های فعال در رسته‌های دیگر. 
 
ابوالحسنی، اجرایی شدن این موضوع را نتیجه جلسات و دیدار با مسئولان سازمان امور مالیاتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و تاکید کرد: برخی از همکاران توقع دارند که این کار در مدت سه – چهار ماه به نتیجه برسد در حالی که اصلاح، تصویب و اجرای شدن بسیاری از قوانین، نیاز به زمان دارد اما قول می‌دهیم که به زودی نتیجه بدهد.
 
خبرنگاران بازوی پیشبرد اهداف یک مجموعه
بخش دیگر این نشست به تجلیل از خبرنگاران حوزه چاپ اختصاص داشت، ابوالحسنی در این بخش با بیان اینکه خبرنگاران انسان‌های متعهد، امانتدار و دلسوزی هستند، عنوان کرد: هیچ مجموعه ای بدون وجود خبرنگار به موفقیت دست پیدا نمی‌کند و در واقع خبرنگاران بازویی برای پیشبرد اهداف یک مجموعه هستند.
 
وی افزود: خبرنگاران در هر مجموعه‌ای جایگاه ویژه‌ای دارند و خوشحال هستیم که در اتحادیه چاپخانه‌داران از حضور این افراد بهره می‌بریم.
 
همچنین در ادامه میریونس جعفری، نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران گفت: خبرنگاران تاریخ دنیا و بشریت را به اثبات می‌رساند همان‌طور که همه صحبت‌های گذشته را می‌خوانیم و شغل مهمی است که فعالان آن باید با صداقت آن را انجام بدهد.

به گفته وی، خبرنگاران از جان خود می‌زنند تا بتواند خبرهای مهم را منتشر کند، ادامه داد: خبرنگاران حوزه چاپ در نشریات و سایر رسانه‌ها در طول سال‌های مختلف اخبار این حوزه را منعکس کرده‌اند و امیدواریم در این شرایط حساس موفق باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها