یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
تابستانه کتاب؛ خراسان رضوی در تعقیب تهران

به گفته معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» در خراسان رضوی با استقبال بی‌نظیر مردم استان همراه بود؛ به طوریکه جایگاه پرفروش‌ترین استان کشور، بعد از تهران، هم از نظر مبلغ و هم از نظر تعداد کتاب فروخته شده، به خراسان رضوی تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی استقبال از طرح «تابستانه کتاب» در خراسان رضوی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: «طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰» پس از 7 روز به کار خود خاتمه داد و یکی از طرح‌های فصلی قابل توجه در هفت سال برگزاری این رویداد فرهنگی را در استان رقم زد.
 
وی افزود: هجدهمین دوره از طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها که از 9 تا 15 مردادماه، همزمان با سراسر کشور، در استان خراسان رضوی اجرا شد، با افزایش 50 درصدی اعتبار همراه بود؛ بر همین اساس نیز سقف مجاز خرید برای هر خریدار که در طرح‌های پیشین 200 هزار تومان بود، در «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» به مبلغ 300 هزارتومان افزایش یافت.
 
به گفته تحفه‌گر، در این طرح، 124 کتابفروشی از سراسر استان، برابر با 12 درصد از کتابفروشی‌های شرکت‌کننده در سراسر کشور حضور داشتند که از این تعداد 95 کتابفروشی مربوط به مرکز و 29 کتابفروشی مربوط به شهرستان‌های استان بود.
 
معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اعتبار 6 میلیارد و 789 میلیون و 500 هزار ریالی استان، در طرح افزود: از مبلغ اعتبار استان، 5 میلیارد و 971 میلیون و 292 هزار و 751 ریال مصرف شد. همچنین کل فروش در «طرح تابستانه ۱۴۰۰»، 31 میلیارد و 567 میلیون و 149 هزار و 821 ریال است و بیش از 54 هزار جلد کتاب در طی این طرح به فروش رفت.

به گفته تحفه‌گر مقایسه «طرح تابستانه ۱۴۰۰» با طرح‌های پیش از آن، بیانگر افزایش استقبال بی‌نظیر مردم فرهنگ‌مدار و علاقمند به کتاب خراسان رضوی از طرح‌های فصلی فروش کتاب است.

وی در ادامه گفت: 974 کتابفروشی از سراسر کشور در «تابستانه ۱۴۰۰» شرکت کردند که بنابر آمار، سهم فروش خراسان رضوی 11 درصد کل فروش کشور است و با توجه به سهم 12 درصدی تعداد کتب فروخته شده، بعد از تهران، پرفروش‌ترین استان کشور، هم از نظر مبلغ و هم از نظر تعداد کتاب فروخته شده، هستیم.

تحفه گر در پایان گفت: با حمایت هرچه بیشتر از کتابفروشی‌ها، به عنوان یکی از مهمترین ارکان صنعت نشر، علاوه بر تقویت جریان مهم توزیع کتاب در کشور، شاهد رشد و تعالی و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در کشور عزیزان ایران و به خصوص استان خراسان رضوی باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها