چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
ارسال بیش از 10 هزار جلد کتاب برای علاقه‌مندان به مطالعه در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: از زمان اجرای طرح «پیک کتاب» در این استان، بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب برای علاقه‌مندان به مطالعه ارسال و تحویل داده شده‌ است.

خدیجه معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: با هدف تسهیل و تداوم امانت منابع کتابخانه‌ای در ایام شیوع بیماری کرونا، طرح «کتاب پیک» در کتابخانه‌های عمومی تمامی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود و در قالب آن با توجه به اینکه اعضا نمی‌توانستند به‌علت محدودیت‌های کرونایی به کتابخانه مراجعه کنند، کتاب با پیک در محل زندگی آنان تحویل داده می‌شود.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، از زمان اجرای طرح «پیک کتاب» در این استان، بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب برای علاقه‌مندان به مطالعه ارسال و تحویل داده شده‌ است.

این مسئول با اشاره به اجرای فاز آزمایشی این طرح در تمام شهرهای استان، گفت: میاندوآب نیز به جهت پتانسیل‌های آن در مرحله‌ آزمایشی این طرح قرار گرفته بود که ۲ کتابخانه به عنوان کتابخانه معین انتخاب و توانست به نحو مطلوب آن را اجرا کند.

معصومی با اشاره به اینکه هزینه ارسال کتاب در این طرح کمتر از هزینه پیک موتوری است، ادامه داد: برای اجرای این طرح در هر شهرستان یک یا ۲ کتابخانه به عنوان معین انتخاب و شماره تماس آن توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی شده و همچنین در پورتال اداره کل به نشانی ارومیه. ایران پی‌ار.آی آر عنوان کتاب‌خانه ‌ها درج شده است که  پس از ثبت سفارش کتاب در درب منزل در اختیارشان قرار می‌گیرد.

معصومی ادامه داد: فاز اول این طرح، در هفته کتاب و کتابخوانی در چهار شهرستان  ارومیه، بوکان، مهاباد و میاندوآب اجرا شد و در فاز دوم در تمامی شهرستان‌های استان اجرا می‌شود و منابع کتابخانه‌های عمومی از سایت Www.samanpl.ir  قابل جستجو است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: کتابخانه‌های مرکزی و شهید باهنر در ارومیه، خاتم الانبیاء در اشنویه، مستوره کردستانی در بوکان، شهید مدرس در پلدشت، شهرداری در پیرانشهر، ملت تکاب در تکاب، آیت‌الله خامنه‌ای در چالدران، شهید مفتح در چایپاره، ۱۵ خرداد در خوی، ابن سینا در سردشت، شهید بهشتی در سلماس، ن و القلم در شاهین دژ، امیرکبیر در شوط، آیت‌الله کاشانی در ماکو، شیخ شلتوت در مهاباد، شهید مهدی باکری میاندوآب و شهید علی علمی نقده، ازجمله کتابخانه‌های مجری طرح کتاب پیک در استان آذربایجان‌غربی هستند.

وی‌ با بیان اینکه در این طرح کتاب‌ها به مدت ۱۴ روز در نزد علاقه مندان به امانت گذاشته می‌شود، گفت: این مدت از سوی اعضا قابل تمدید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها