یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
سوگواره «لاله‌های کابل» با شعرخوانی شاعران ایران و افغانستان برگزار شد

سوگواره «لاله‌های کابل» با شعرخوانی شاعرانی از ایران و افغانستان و با عنوان «جان وطن کجاستی» به‌صورت برخط برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، در این سوگواره  که به یاد شهدای دانش آموز حادثه تروریستی مدرسه‌ی سیدالشهداء (ع) کابل برگزار شد، اعضای افغانستانی کتابخانه‌های عمومی خوزستان، اصفهان و قم به شعرخوانی پرداختند.

این سوگواره ادبی با حضور «نغمه مستشار» دبیر محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی کشور و شعرخوانی دو شاعر افغانستانی «سیده تکتم حسینی» و «مایرم تکیه‌ای» و نیز شاعر ایرانی «مرضیه فرمانی» به صورت مجازی اجرا شد.

در این سوگواره علیرضا و زینب احمدی، برادر و خواهری که هر دو عضو فعال کتابخانه عمومی امام موسی کاظم (ع) از نجف آباد اصفهان هستند، شعرخوانی کردند.


همچنین پرستو بهمنی عضو کتابخانه عمومی گلدشت نجف‌آباد اصفهان، نیلوفر-ن، عضو کتابخانه عمومی شهید علیجان امامی گتوند از خوزستان، فرزانه اصغری عضو کتابخانه عمومی شهید علیجان امامی گتوند از خوزستان و علیرضا حسینی عضو کتابخانه عمومی الزهرا استان قم اشعاری از شاعران مطرح ایرانی و افغانستانی را قرائت کردند.

رعنا امینی که در حال حاضر کلاس ششم ابتدایی است، کلاس اول و دوم ابتدایی خود را در مدرسه سیدالشهداء کابل سپری کرد و سپس به ایران مهاجرت کرد. این عضو کتابخانه علامه ایمنی قم، قطعه شعری از کمیل کاشانی خواند.

یادآور می‌شود، این سوگواره ادبی به همت اداره کتابخانه‌های عمومی گتوند و با همکاری محفل ادبی قیصر امین‌پور کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها