محمد شفیعی گفت: نمایشگاه مجازی نشان داد که مخاطب ایرانی تشنه کتاب است و مسأله گرانی و در دسترس نبودن کتاب برای مردم آزاردهنده است. اگر شرایط دسترسی به کتاب کمی تسهیل شود، مردم بهراحتی میتوانند کتاب بخرند و بخوانند.
وی افزود: انتشارات امیرکبیر از قبل برای نمایشگاه برنامهریزی و تبلیغات کرده بود و پیشبینیهای لازم نیز بهعمل آمد. البته یکسری ایرادات زیرساختی نیز در حین کار وجود داشت که معتقدیم این هم جزئی از کار است و باید با آن ساخت و به ادامه راه خوشبین بود.
این فعال حوزه نشر عنوان کرد: نمایشگاه مجازی نشان داد که مخاطب تشنه کتاب است و مسأله گرانی و در دسترس نبودن کتاب برای مردم آزاردهنده است. اگر شرایط دسترسی به کتاب کمی تسهیل شود، مردم بهراحتی میتوانند کتاب بخرند و بخوانند که این موضوع بهویژه در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، اهمیت دارد.
او ادامه داد: فروش ما در این نمایشگاه با نمایشگاه بینالمللی تفاوت چندانی نداشت. نمایشگاه مجازی برای آن دسته از ناشرانی که آنرا جدی گرفتند و نگاه مثبتی به آن داشتند، اتفاق خوبی بود که از لحاظ نقدینگی بهویژه در ماههای پایانی سال نیز کمک بزرگی است. از سوی دیگر، نمایشگاه مجازی بسیاری از هزینههای ناشران را در مقایسه با نمایشگاه فیزیکی، کاسته است. شایسته است که برای تداوم این رویداد حتی پس از پایان بیماری کرونا هم برنامهریزی شود.
محمد شفیعی در پایان گفت: به دلیل تمدید زمان نمایشگاه و استقبال بالای مخاطبان، تاکنون فقط توانستهایم سفارشهای سه روز نخست نمایشگاه را پاسخ دهیم و هنوز حدود 12 هزار سفارش مخاطبان باقی مانده است.
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا دهم بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.
نظر شما