شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
مهلت ارسال آثار به جایزه جمالزاده تمدید شد

مهلت دریافت آثار به جایزه محمدعلی جمالزاده که پیش از این 25 فروردین اعلام شده بود، 10 روز دیگر تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، مدیر اجرایی جشنواره جمالزاده، گفت: امسال نیز مانند سال گذشته حضور خوب شرکت‌کنندگان جایزه ما را شگفت‌زده کرد.

محمد معماریان در ادامه افزود: حتی شیوع ویروس کرونا و توقف و تعطیلی رویدادهای مختلف فرهنگی هنری و تمام امور و مشاغل هم نتوانسته مانع حضور علاقه‌مندان در جشنواره شود و دوستداران نوشتن فرصت قرنطینه را برای ثبت‌ احوالشان و گفتگو با زبان ادبیات مغتنم شمرده‌اند.

او ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا بخش ویژه آن را در جایزه زیرمجموعه بخش زندگی نگاره و نادرستان تا تعریف کردیم تا علاقه‌مندان به نادرستان نویسی تجربیات خود را از روزهای کرونا و مواجهه با آن در هر جای جهان در این بخش به ثبت برسانند.

معماریان گفت: مهلت دریافت آثار به جایزه نیز قبلاً تا 25 فروردین اعلام‌ شده بود و تصمیمی برای تمدید زمان دریافت نداشتیم اما تقاضاهای مکرر شرکت‌کنندگان برای افزایش زمان ارسال آثار، همچنین تقارن برگزاری جشنواره با روزهای کرونایی باعث شد در یک بازه 10 روزه مهلت ارسال آثار را تمدید کنیم و در این زمان به‌خصوص روزهای پایانی با ترافیک مراجعه به سایت و حجم بالای ثبت‌نام تا و ارسال آثار مواجه شویم.

مدیر اجرایی دومین دوره جایزه جمالزاده در ادامه با اشاره به دریافت 1438 اثر در دبیرخانه جشنواره ادامه داد: بیشترین اثر را در بخش داستان آزاد دریافت کرده‌ایم که شامل 869 داستان است.

وی افزود: دومین بخش پرطرفدار امسال جایزه بخش ویژه کروناست که 294 اثر در این بخش ارسال‌ شده است. در بخش داستان اصفهان نیز پذیرای 188 اثر هستیم. همچنین تعداد 87 اثر در بخش زندگی نگاره‌های اصفهان ثبت‌شده که مجموع این آثار در مقایسه با آثار ارسال‌شده به دیگر جوایز ادبی کشور رقمی قابل‌ توجه بوده و تقریباً برابر با دوره اول جشنواره است.

معماریان ادامه داد: خوشبختانه در هر دو دوره پذیرای آثاری از نویسندگان فارسی‌زبان ساکن دیگر کشورها شده‌ایم. امسال هم شرکت‌کنندگانی از کشورهای امریکا، نروژ، انگلیس، افغانستان، ترکیه و تاجیکستان داشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها