سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
ناامیدی مردم از اصلاح، برای همه تهدید محسوب می‌شود

عزت‌الله ضرغامی در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در اردبیل، تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور، ناامیدی مردم از اصلاح، برای همه خطر و تهدید محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، به همت سازمان بسیج رسانه و با هدف ارتقا و غنی‌سازی تولیدات رسانه‌ای انقلابی‌محور، ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، در راستای شکل‌دهی مفاهیم ارزشی در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور و حمایت از خبرنگاران و پدیدآوردندگان آثار فاخر رسانه‌ای با حضور مسئولان و اصحاب رسانه در سالن ولایت اردبیل برگزار و از نفرات برتر بخش‌های عکس، خبر، گزارش مطبوعاتی، خبری و تلویزیونی، تیتر و یادداشت تجلیل شد.

عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای‌عالی فضای مجازی در جریان این مراسم گفت: گاهی اوقات بیان صریح دیدگاه‌ها و مطالب در رسانه ممکن نیست؛ از این رو در چنین مواردی باید هجرت موضوعی و محتوایی داشت و از سایر لایه‌های رسانه‌ای استفاده کرد.

وی افزود: حوزه سیاسی تنها راه انتقال پیام نیست بلکه با استفاده از راه‌های هنری، معنوی و فرهنگی نیز می‌توان دیدگاه‌های خود را بیان کرد اما باید توان بیان مطلب در حوزه جدید را داشت.

ضرغامی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور که به فرموده مقام معظم رهبری کشور در پیچ و گردنه تاریخی قرار دارد، مسئولان باید با تصمیمات خود باری از دوش مردم بردارند و در این میان اصحاب رسانه نقش پل میان مردم و مسئولان هستند.

وی تصریح کرد: در این برهه، ناامیدی مردم از اصلاح، برای همه خطر و تهدید محسوب می‌شود و ربطی به هیچ یک از خطوط سیاسی ندارد؛ لذا اگر اصحاب رسانه حلقه اتصال مردم و مسئولان نباشند، با مشکلات جدی بسیاری مواجه خواهیم شد؛ بر این اساس، اصحاب رسانه باید آگاهانه، با نگاهی متعهدانه و اطلاعات دقیق، در راستای مطالبه‌گری و انتقال پیام تلاش کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره جایگاه استان اردبیل نیز اظهار کرد: استان اردبیل خاستگاه صلحا، بزرگان، پاکان و مجاهدان بوده و صدای لبیک یا حسین مردم این استان در عزاداری‌های سیدالشهدا (ع) در تمام دنیا و جهان اسلام شهرتی بی‌بدیل داشته و دارد؛ از جمله مرحوم محمد باقر منصوری که اثرگذاری وی در هنر شیعی قابل توجه است؛ بر این اساس، هویت اردبیل در برخورداری از تاریخ و فرهنگ غنی غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، برخی نامگذاری‌ها پذیرفته نشد، گفت: در موضوع روز شیخ صفی الدین اردبیلی به این پرسش رسیدیم که آیا شخصیتی چون شیخ صفی تنها یک چهره‌ استانی است؟ که با تجمیع نظرات به جهانی بودن این عارف رسیدیم و با تصمیم شورا، چهارم مرداد به‌عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی تصویب شد و زین پس در تقویم رسمی کشور نیز خواهد آمد.
 
 
اصحاب رسانه در برابر جنگ روانی دشمن وظیفه سنگینی دارند
سردار جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس( ع) استان اردبیل نیز تصریح کرد: شهدا نمادی ارزشمند از غیرت و ایثار بوده و وظیفه ما این است که با الگوگیری از آنان و حفظ نام و یاد این نمادها در حفظ نظام و کشور تلاش کنیم.

وی افزود: مردم با بصیرت و آگاه استان با وجود مشکلات متعدد همواره آگاهانه پشت نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده و در اتفاقات آبان ماه سال ۹۸ نیز نشان دادند به چنان درجه‌ای از شعور سیاسی رسیده‌اند که به جای توجه به یاوه‌گویی‌های دشمنانی که هزاران کیلومتر از کشور فاصله دارند، با فهم انقلابی و صبوری وصف‌ناپذیر همچنان پای آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌ایستند.

بابازاده هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دانست و اضافه کرد: اصحاب رسانه وظیفه سنگینی در آگاهی‌بخشی به مردم و مقابله با حیله‌های دشمنان نظام و انقلاب دارند؛ از این رو باید تلاش مضاعفی در مقابل این جنگ روانی داشته باشند.
 

۱۶۳۷ اثر به پنجمین جشنواره ابوذر اردبیل رسید
شهرام محمدی، سخنگوی هیأت داوران پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اردبیل هم در این آئین، از دریافت ۱۶۳۷ اثر در این دوره خبر داد و گفت: این جشنواره در محورهای عمومی، دفاع مقدس و جبهه مقدس، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، موضوعات آزاد اجتماعی، بصیرت و دشمن‌شناسی، بسیج و حوزه‌های محرومیت‌زدایی و مسائل صنفی و دغدغه‌های اجتماعی خبرنگاران برگزار شد که در بخش ویژه موضوع گام دوم انقلاب اسلامی و در بخش استانی نیز سازگاری با کم آبی با تکیه بر مدیریت مصرف آب، محوریت داشتند.

وی با بیان اینکه نادر پرستار، سیفعلی موسی‌زاده، شهرام محمدی، محمدحسن پستی و داور علایی داوری بخش‍های مختلف پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اردبیل را برعهده داشتند، اسامی برگزیدگان را به این شرح اعلام کرد:
علی انوار، عکاس خبرگزاری ایسنا، موفق به کسب مقام سوم بخش عکس پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان اردبیل شد. در این بخش رضا خان بابایی از خبرگزاری فارس و سعید زعفری از خبرگزاری بسیج مقام اول و دوم را کسب کردند.

در بخش تیتر، محمدرضا فرض‌اللهی از خبرگزاری آریا، مهدی محمدی از رسانه حرف‌آور و مسعود لاهوت از نشریه آرتا به ترتیب موفق به کسب مقام سوم، دوم و اول شدند.

در بخش یادداشت و مقاله، حاتم رسولی از نشریه خط هشت مقام اول، سجاد ناصرآزاد از نشریه آسمان اردبیل مقام دوم، فاطمه شکرزاده از نشریه طلیعه و مینا میرقاسمی از نشریه امین اردبیل مشترکا مقام سوم را کسب کردند؛ کبری سعادتی از نشریه آرتا نیز شایسته تقدیر شد.

در بخش گزارش خبری مکتوب، مهران عقلمند از نشریه علم و اقتصاد مقام اول،  یعقوب شاددل از خبرگزاری ایرنا مقام دوم و سیده صغری جوادی از نشریه خط هشت مقام سوم را کسب کردند.

در بخش خبر، گیتی طالبی از خبرگزاری ایرنا، امیررضا سعیدی از خبرگزاری فارس و پویا حاجی‌وند از خبرگزاری تسنیم مقام اول تا سوم را به دست آوردند.

در بخش مصاحبه، محمدحسین حسین‌پور از نشریه خط هشت، ونوس بهنود از خبرگزاری تسنیم و حامد قادری از خبرگزاری فارس مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش مستند و گزارش تلویزیونی، رحیم نجفی مقام اول، کبری عزیزی و فاطمه قلی‌پور مقام دوم، زهرا بدری به مقام سوم رسیدند و وحید رشیدزاده و لیلا صداقت نیز شایسته تقدیر شدند.


رونمایی از بازی «آدالان» و نرم‌افزار «دارالارشاد»
در اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر از بازی اندرویدی «آدالان» و نرم‌افزار اندرویدی واقعیت افزوده «دارالارشاد» - هردو از تولیدات سازمان فضای مجازی سراج اردبیل - رونمایی شد.

حامد رضایی، مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در این باره تصریح کرد: هر دو نرم‌افزار در راستای معرفی مشاهیر فرهنگی، دینی و مذهبی، ورزشی و شهدای والامقام به کودکان و نوجوانان، طراحی و تولید شده‌اند.

وی افزود: هدف از ساخت این نرم‌افزار و بازی، آشنایی نسل جدید انقلاب با پیشینه تاریخی، مذهبی و فرهنگی استان است.

رضایی با بیان اینکه سازمان سراج در زمینه تولید محصولات فرهنگی مربوط به خانواده و سبک زندگی ایرانی- اسلامی از بازی‌ها و نرم‌افزار‌های فرهنگی مورد کاربرد گوشی‌های همراه به‌طور ویژه حمایت می‌کند ادامه داد: این تولیدات با حمایت سازمان سراج و به همت دفتر استانی سازمان در اردبیل در راستای حمایت از تولیدات فرهنگی تهیه و منتشر شده است که علاقه‌مندان می‌توانند آن‌ها را دانلود کرده و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهند.

بنا بهراین گزارش، تجلیل از خانواده‌ شهیدان «حسین آخربین» و «محبوب قربانی»، اجرای سرود و نمایش، از دیگر برنامه‌های اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اردبیل بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها