دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
آیین نکوداشت نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان لغو شد

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان مراسم نکوداشت سه نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان را لغو کرد.

جعفر توزنده‌جانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره برنامه‌های انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در هفته کتاب توضیح داد: بنا بود همزمان با هفته کتاب، آیین نکوداشت منوچهر سلیمی، ناهید معتمدی و بتول مومن (آذرمهر) سه نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان را در مراسمی با عنوان «قدر مجموعه گل» چهارشنبه (۲۹ آبان‌ماه) برگزار کنیم اما این مراسم به دلیل قطع بودن راه‌های ارتباطی و عدم امکان اطلاع‌رسانی و شرایط نامناسب موجود، لغو و به زمان دیگری موکول شد که به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
وی در ادامه به سایر برنامه‌های این نهاد مدنی اشاره کرد و گفت: به مناسبت هفته کتاب، برنامه «یک نویسنده، یک کتاب، یک قصه» از روز شنبه در شهرهای مختلف اجرا شده و تا پایان هفته ادامه دارد. براساس این برنامه سی نویسنده در سی شهر ایران به دیدار مخاطبان می‌روند و با آن‌ها گفت‌وگو می‌کنند.
 
این نویسنده درباره دلیل انتخاب عنوان «یک نویسنده، یک کتاب، یک قصه» نیز گفت: در این برنامه می‌خواستیم نویسندگان روی خوب خواندن کتاب تاکید داشته باشند نه زیاد کتاب خواندن. نویسندگان در این برنامه‌ها بیان می‌کنند که به چه نکاتی در نوشتن کتاب توجه دارند و خواننده باید در زمان مطالعه به چه نکاتی توجه کند.

وی با بیان اینکه این برنامه با هدف تربیت کردن کتاب‌خوان خوب برگزار می‌شود، افزود: ممکن است مخاطبان بتوانند یک شبه یک کتاب را بخوانند اما یک کتاب خوب را چند بار باید خواند تا به نکات ریز مورد نظر نویسنده و لایه‌های عمقی آن پی برد. درواقع می‌خواستیم به بچه‌ها بگوییم به‌جای خواندن کتاب‌های زیاد، کتاب‌های خوب را زیاد بخوانند.
 
به گفته توزنده‌جانی، در این برنامه نویسندگانی مانند احمد اکبرپور (اهواز)، بهمن پگاه‌راد (شیراز)، محمد رمضانی (روستای دریان در شبستان)، نوشین شعبانی (بجنورد) و ... حضور دارند.
 
این منتقد ادبی همچنین بیان کرد: با هماهنگی صورت‌گرفته با مسئولان جام باشگاه‌های کتابخوانی، بنا شده نویسندگان بومی در شهرستان‌ها به دیدار اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی بروند و با آن‌ها گفت‌وگو کنند.
 
توزنده‌جانی درباره برنامه‌های این انجمن به‌مناسبت هفته کتاب در استان تهران نیز توضیح داد: در تهران برنامه‌ای نداریم. البته قرار بود برنامه حضور نویسندگان در مدارس را داشته باشیم که به دلیل عدم تامین اعتبار لازم برای حضور نویسندگان در مدارس انجام نشد. معمولا در شهرستان‌ها همکاری مدارس بیشتر است و کمتر برای دیدار با دانش‌آموزان مشکل داریم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها