چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
ناشران آموزشی خلاء سیستم آموزشی را پر می‌کنند

بازرس انجمن ناشران آموزشی گفت: ناشران آموزشی کشور به غنی‌سازی آموزش و محتوای کتاب درسی کمک و خلاهای سیستم موجود را پر می‌کنند.

امین آصفی؛ بازرس انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا)، با اشاره به استعفای وزیر آموزش و پرورش در هفته اخیر گفت: متاسفانه سیستم این وزارتخانه بسیار مشکل دارد و رفع آن‌ها نیز بسیار سخت است اما وزیر جدید باید ‌آن‌ها را ببیند و برای حل آن‌ها تلاش کند؛ نه اینکه آن‌ها را کتمان کند.
 
وی افزود: وزیر جدید آموزش و پرورش باید قبول کند که فضای آموزشی، زمان آموزش، تعداد و کیفیت معلم و کتاب درسی و محتوای آموزشی ناکافیست و پذیرش این بدیهیات و تلاش برای آن بسیار مهم است.


آصفی با بیان اینکه مسئولان این وزارتخانه نباید با حاشیه‌سازی و جو دادن از حل مشکلات فرار کنند و بار مسئولیت را گردن اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر مثل ناشران و مجموعه آموزشی خصوصی بیاندازند، عنوان کرد: به نظر می‌رسد با وجود امکانات موجود سیستم وزارتخانه و دولتی به هیچ عنوان قابل حل نیست و باید مراکز خصوصی آموزشی ، مدارس غیردولتی و خصوصا ناشران در این زمینه یاری‌گر وزارت پرهیاهوی آموزش و پرورش باشند.
 
وی یادآور شد: در این میان ناشران آموزشی کشور به غنی‌سازی آموزش و محتوای کتاب درسی کمک  و خلاهای سیستم موجود را پر می‌کنند و حضور آن‌ها در سیستم آموزشی ضروری و مهم است.
 
آصفی با اشاره به بخش دیگر فعالیت‌های ناشران آموزشی، توضیح داد: این ناشران علاوه بر تولید محتوای آموزشی در حجم‌ها و کیفیت‌های مختلف در زمینه مدرسه‌سازی، تجهیز مدارس، تجهیز کتابخانه‌ها و اهدای کتاب به مراکز آموزشی و حتی زندان‌ها و اماکن و شهرهای مستحق و سیل زده و زلزله زده نیز به صورت رایگان و خودجوش فعالیت دارند و این امر را در راستای رسالت آموزشی و فرهنگی خود می‌دانند.
 
لزوم استفاده از پتانسیل‌ها
بازرس انجمن ناشران آموزشی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش جدید باید از پتانسیل این ناشران آموزشی برای پیشبرد اهداف اموزشی و حتی مالی این وزارتخانه استفاده کند، گفت: به نظر من وزیر باید به جای مقابله و جدل با این طیف فرهنگی از هم افزایی با آنان بهره‌های مفیدی ببرد و در این زمینه امیدواریم وزیر جدید بیشتر به آموزش بپردازد تا حواشی و سپس فرافکنی برای فرار از مسئولیتی که از در آن ناتوان است.
 
آصفی با بیان اینکه وزیر پیشین برای قشر فرهنگی، انتشاراتی و آموزشی که یار دانش آموزان، معلمان و خانواده ها در تحصیل و تدریس بودند نام غلط و ناپسند " مافیای کنکور " را نهاد، گفت: این عبارت ارثی بس ناشایست و دور از شان بود و هیچگاه این خاطره تلخ و اسم‌گذاری دور از اخلاق از ذهن نخواهد رفت.

به گفته وی، آنچه باید به آن پرداخت شرایط و خواسته‌های آموزشی کشور از وزیر جدید است و مهمترین خواسته این است که وزیر "واقعی‌گرا " باشد؛ یعنی واقعیات را ببیند، واقعی عمل کند، حاشیه‌ها را نبیند و با حاشیه واقعیات را کتمان نکند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها