چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
معرفی استانداردهای صنعت چاپ در چهارمین شماره ماهنامه «چاپخانه»

چهارمین شماره ماهنامه تخصصی چاپ و گرافیک «چاپخانه» منتشر شد. در این شماره، تهمینه سلیمی به معرفی استانداردسازی و ارائه استانداردهای مهم در صنعت چاپ پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چهارمین شماره ماهنامه تخصصی چاپ و گرافیک «چاپخانه» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی جلال ذکائی منتشر شده است.
 
مخاطبان در صفحات نخست این ماهنامه به‌طور خلاصه با مواردی از مشکلات صنعت چاپ کشور آشنا می‌شوند. برخی از این موارد عبارتند از: تغییرات متعدد مدیریتی در سطح سازمان متولی، نبود متولی مشخص برای هدایت و نظارت بر فعالیت‌های جاری و عمرانی صنعت چاپ و بسته‌بندی، رویکرد سنتی به نظام تولید و توزیع در صنعت چاپ و نبود استانداردهای ملی در صنعت چاپ.
 
«مأموریت نهاد متولی صنعت چاپ ایران» عنوان «پرونده» این شماره از ماهنامه «چاپخانه» است. در بخش‌هایی از این مطلب می‌خوانیم: «مأموریت نهاد متولی صنعت چاپ کشور این خواهد بود که صنعت چاپ را به صنعتی چابک، حساس، هوشمند و منعطف نسبت به تغییرات محیطی تبدیل کند و قابلیت پیش‌بینی تغییرات و ارائه عکس‌العمل‌های مقتضی به‌ویژه در زمان‌ها بروز بحران با استفاده از ابزارهای فناورانه داشته باشد.»
 
همچنین مخاطبان در این بخش با ارزش‌های صنعت چاپ ایران، اهداف راهبردی صنعت چاپ، فرصت‌های پیش‌روی صنعت چاپ ایران، تهدیدات پیش‌روی صنعت چاپ ایران، نقاط قوت و ضعف صنعت چاپ ایران، راهبردها کوتاه‌مدت و بلندمدت صنعت چاپ و آشنا می‌شوند.
 
علاقه‌مندان با مطالعه این ماهنامه، نحوه دستیابی به اطلاعات لازم و مورد نیاز برای نگهداری و تعمیرات ماشین‌های چاپ را می‌آموزند. اسناد حقوقی خرید دستگاه، کاتولوگ معرفی دستگاه و وب‌سایت شرکت سازنده از جمله راه‌های دستیابی به این اطلاعات است.
 
تهمینه سلیمی در بخش دیگر این شماره از ماهنامه «چاپخانه» به استانداردهای مهم در صنعت چاپ اعم از استاندارد کارخانه‌ای، استاندارد ملی، استاندارد منطقه‌ای و استاندارد بین‌المللی اشاره کرده است.
 
در بخش «اخبار داخلی» این ماهنامه خبرهای «دکتر سیدرضا صالحی‌امیری وزیر ارشاد شد»، «قیمت کاغذ به خانه اول بازگشت» و «699 چاپخانه برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند» تشریح شده‌اند. «بهداشت و ایمنی در چاپخانه» عنوان بخش دیگر این ماهنامه است.
 
در بخش «هر ماه یک کتاب» این ماهنامه نیز کتاب «تحولات کارآفرینی فرهنگی ایران با تأکید بر صنعت چاپ و نشر»  معرفی شده است. این اثر به قلم علاء‌الدین ازوجی در 174 صفحه از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.
 
چهارمین شماره ماهنامه تخصصی چاپ و گرافیک «چاپخانه» ویژه آبان‌ماه و آذرماه 1395 با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی جلال ذکائی به بهای 10 هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها