چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
​نسیم عزیزی با «بابای قصه‌گو» می‌آید/ «خواب خورشید» در راه است

نسیم عزیزی، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان از تولید تعدادی کتاب‌های جدید «بابای قصه‌گو» و «خواب خورشید» خبر داد و گفت که این آثار به‌زودی از سوی نشر روزگار منتشر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نسیم عزیزی از تولید تعدادی کتاب جدید برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: به‌تازگی داستانی درباره زندگی فضل‌الله مهتدی صبحی، داستانسرای معروف و پایه‌گذار سنت قصه‌گویی برای کودکان در رادیوهای ایران، نوشته‌ام که در آن به زندگی وی از زمانی که به فرقه بهاییت پیوست و اتفاقات مختلفی برایش رخ داد و بلاهایی که سرش آوردند تا فعالیت‌هایش در رادیو از ابتدا تا زمان مرگش ‌پرداخته‌ام و نام این کتاب را «بابای قصه‌گو» گذاشته‌ام، چراکه صبحی در بین بچه‌ها به این نام معروف بود. این کتاب برای نوجوانان به زبانی ساده نوشته شده که آن‌را برای چاپ به انتشارات روزگار سپرده‌ام و امیدوارم تا پایان تابستان امسال منتشر شود.
 
این نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان ادامه داد: همچنین کتابی به نام «خواب خورشید» برای کودکان نوشته‌ام که داستان یک پسربچه را بیان می‌کند. این پسر بچه به دلیل اتفاق‌هایی که برایش رخ می‌دهد، آرزو می‌کند ای کاش خورشید طلوع نکند و ناگهان این اتفاق رخ می‌دهد و می‌بیند که اگر خورشید طلوع نکند، چه اتفاقات بدی رخ می‌دهد. «خواب خورشید» را برای کودکان گروه سنی «ج» نوشته‌ام و اکنون در مرحله تصویرگری است و به‌زودی از سوی نشر روزگار منتشر خواهد شد.
 
مترجم کتاب‌های «هری‌پاتر» درباره آثار در دست تالیفش نیز بیان کرد: در حال حاضر مشغول نوشتن رمانی به نام «همین دلخوشی‌های کوچک» هستم که بیان می‌کند باید حواسمان به دلخوشی‌های کوچک آدم‌ها باشد. این کتاب شامل یادداشت‌هایی از یک خانم است که نشان می‌دهد چگونه رفتارهای معمولی و برخوردهای خیلی ساده‌ای که در یک خانواده رخ می‌دهد، می‌تواند فرد را دلسرد کند و به جایی بیانجامد که همین اتفاقات ساده و بی‌اهمیت روی هم جمع شود و سد تحمل را بشکند و به اتفاقات ناخوشایندی مانند جدایی بیانجامد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها