عادل تقوی، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به برنامههای انتشارات جهاد دانشگاهی در بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران گفت: نشستهای نمایشگاه کتاب تهران با جذابیت علمی و بصری پربار میشود.
وی افزود: باشگاه مخاطبان انتشارات جهاد دانشگاهی در کنار بهرهگیری از امکانات رسانهها مانند خبرگزاری کتاب ایران و شبکههای مجازی به ارائه خدمات میپردازد. جامعه هدف ما در رابطه با باشگاه مخاطبان علاوه بر دانشگاهیان عموم دوستداران کتاب است.
تقوی درباره همکاری انتشارات جهاد دانشگاهی برای برگزاری نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران ادامه داد: در مباحث تخصصی تلاش داشتهایم تا در کنار معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشته باشیم. فقط بهعنوان یک ناشر در قالب اجاره یک غرفه در نمایشگاه حاضر نبودیم؛ بهعبارت دیگر علاوه بر اهداف اقتصادی که بین همه ناشران مشترک است انتشارات جهاد دانشگاهی به برنامههای فرهنگی نیز توجه دارد. در دورههایی از نمایشگاه کتاب در کنار انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در فعالیتهای اجرایی فعالیت داشتهایم.
این فعال حوزه نشر دانشگاهی درباره نشستهای تخصصی بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران گفت: بهنظر میرسد جذابیت مهمترین رکن در حضور پرشور مخاطب در نشستهای تخصصی نمایشگاه کتاب است. جذابیت در چیدمان محل برگزاری و موضوعات و به تعبیری دیگر جذابیت علمی و بصری مطرح از سوی سخنرانان قابل بررسی است. در صورتی که نشستها با اطلاعرسانی مناسب برگزار و به صورت جامع و مکتوب منتشر شوند تاثیرگذار خواهند بود.
وی درباره برنامههای انتشارات جهاد دانشگاهی در حوزه نشر الکترونیک افزود: لازمه حضور در بازار رقابتی نشر دانشگاهی توجه به فناوریهای جدید است. اگر ناشران نسبت به تحولات حوزه نشر بیتفاوت باشند بیشک از بازار رقابت داخل و خارج جا میمانند. انتشارات جهاد دانشگاهی از سه سال گذشته با تاسیس فروشگاه اینترنتی وارد بازار نشر دیجیتال شده است. اطلاعات همه محصولات انتشارات جهاد دانشگاهی در این پایگاه در دسترس مخاطبان است.
نظر شما