سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
روایت «طوطیان شکرشکن شیرین‌گفتار» مولوی در موزه ملک

راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکرشکن شیرین‌گفتار، راهی کتابخانه و موزه ملی ملک شده‌اند تا داستان‌های شیرین طوطیان مولانا را روایت کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، مجموعه کارگاه قصه‌گویی «باغ قصه‌ها» برای کودکان و نوجوانان، تازه‌ترین فعالیت فرهنگی نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران در حوزه انتقال مفاهیم تاریخ، موزه و ادبیات ایرانی- اسلامی به کودکان و نوجوانان است. این کارگاه از دهه سوم دی تا پایان سال 1393 خورشیدی در دو بخش به شکل رایگان برگزار می‌شود.

بخش نخست کارگاه قصه‌گویی «باغ قصه‌ها»، در قالب 10 تور قصه‌های مولوی در مدرسه‌های ابتدایی تهران طراحی شده است. در این 10 برنامه، کارشناسان باتجربه موزه و کودک، قصه‌های مولوی را به شیوه‌ای جذاب به همراه بازی برای کودکان مدرسه‌های ابتدایی در دسته‌های 30 تا 40 نفره روایت می‌کنند.

بخش دوم کارگاه قصه‌گویی «باغ قصه‌ها»، در مکان کتابخانه و موزه ملی ملک شکل می‌گیرد. در این برنامه، قصه‌گوها، قصه‌های طوطیان مولوی را برای کودکان در فضایی ویژه در کتابخانه و موزه ملی ملک بازمی‌گویند. این بخش از باغ قصه‌ها از دهه سوم دی تا پایان سال 1393 خورشیدی، دوشنبه هر هفته از ساعت 9 تا 11 برپا خواهد شد. دو قصه‌گوی باتجربه در حوزه موزه و کودک در هر برنامه، کودکان را با قصه‌های طوطیان مولانا همراه می‌کنند. این کارگاه، با بازدید از تالارهای موزه‌ای و انجام بازی‌های کودکانه همراه خواهد بود.

متولیان مدرسه‌ها و آموزشگاه‌های مقطع ابتدایی می‌توانند برای ثبت نام و شرکت کودکان و دانش‌آموزان‌شان در هر دو بخش کارگاه قصه‌گویی «باغ قصه‌ها»ی کتابخانه و موزه ملی ملک (هم تور قصه‌گویی در مدرسه، هم کارگاه قصه‌گویی در مکان این گنجینه)، از روز شنبه 13 دی 1393 خورشیدی با شماره تلفن 66751291 (روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک) تماس بگیرند یا با مراجعه به این موقوفه به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر میدان مشق، خیابان ملل متحد» برای شرکت در این کارگاه‌ها هماهنگ کنند. همچنین خانواده‌هایی که کودکانی در این محدوده سنی دارند و می‌خواهند آن‌ها در کارگاه تور قصه‌گویی در مکان کتابخانه و موزه ملی ملک حضور داشته باشند ،نیز می‌توانند ثبت نام کنند. با توجه به محدودیت مکان و ظرفیت کارگاه‌ها، اولویت با مدرسه‌ها و کودکانی است که زودتر ثبت نام کرده باشند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از 6 کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی است که در 78 سال پیش از سوی حاج حسین آقا ملک بر آستان قدس رضوی وقف شده است. این گنجینه اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران جای گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها