یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
سخن‌گوی دانا با فرصت‌هایی از ماه خدا آمد

موسسه بوستان کتاب دو کتاب جدید خود را با عناوین «فرصت‌هایی از ماه خدا» و «سخن‌گوی دانا: مجموعه سخنرانی‌های زنده‌یاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ هادی مروی» منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، موسسه بوستان کتاب به تازگی دو کتاب «فرصت‌هایی از ماه خدا» اثر محمدمهدی فجری و «سخن‌گوی دانا: مجموعه سخنرانی‌های زنده‌یاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ هادی مروی» را روانه کتابفروشی‌ها کرده است. 

در بخشی از مقدمه کتاب «فرصت‌هایی از ماه خدا» اثر محمدمهدی فجری آمده است: «بی‌تردید ماه رمضان از ایامی است که نسیم‌های رحمت الهی در آن می‌وزد و هر لحظه از آن فرصتی است مناسب که اگر به‌خوبی از آن بهره نگیریم جز حسرت و ندامت بهره‌ای نخواهیم داشت. به دست آوردن نگاه صحیح از جایگاه این ماه نخستین وظیفه انسان مومن در ارتباط با این ماه مبارک است.» 

نویسنده این اثر با مرور برخی از فرصت‌های ماه مبارک رمضان درصدد بیان موقعیت و جایگاه ماه خدا و تبیین بایسته و شایسته این ماه است.
 
کتاب در سه بخش اصلی سامان یافته است. در بخش نخست با عنوان «ویژگی‌های ماه مهمانی خدا» مطالبی مانند «میزبان ضیافت خدا»، «وسایل پذیرایی» و .... مشاهده می‌شود. در بخش دوم کتاب با عنوان «فرصت‌های ماه رمضان» نیز نویسنده به مطالبی مانند آشنایی با ارزش و جایگاه روزه، سحرخیزی، آشنایی با قرآن، تمرین نظم، اکرام ایتام و ... پرداخته است. در بخش سوم کتاب با عنوان «مناسبت‌ها» مخاطبان می‌توانند با شخصیت‌هایی مانند حضرت خدیجه (ص)، امير مومنان (ع) و امام حسن (ع) آشنا شوند. 

کتاب «فرصت‌هایی از ماه خدا» اثر محمدمهدی فجری با شمارگان هزار و 200 نسخه در 207 صفحه به بهای 9 هزار تومان منتشر شده است. 

کتاب «سخن‌گوی دانا: مجموعه سخنرانی‌های زنده‌یاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ هادی مروی» نیز کتاب جدید دیگری است که به کوشش موسسه فرهنگی پژوهشی یاسین امین تهیه شده است. 

حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی راد در مقدمه‌ای نسبتاً مفصل بر این کتاب، زندگی و اندیشه‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ هادی مروی را بررسی کرده است. 

به گفته مهدوی راد، زنده‌یاد مروی مطالعات تاریخی گسترده‌ای داشت. او از دستیابی به هیچ منبع و مصدری تاریخی دریغ نمی‌کرد و در این سمت و سو از متون کهن و مراجع و منابع اصیل تاریخ اسلام گرفته تا پژوهش‌های نوآیین را از نظر می‌گذارند، تأمل می‌کرد و از آن‌ها بهره مي‌برد و آرا و دیدگاه‌های نو و گاه تحلیل‌های مبتکرانه‌ای در این جهت داشت. 

مهدوی راد معتقد است، این کتاب نشان می‌دهد که مرحوم مروی در خطابه‌ها و درس‌گفتارها و سخنرانی‌های هدایت‌گرانه چگونه به محضر ثقلین راه یافته و از آگاهی‌های ژرف تاریخی در رسیدن به هدف بهره جسته است. 

کتاب حاضر در 17 گفتار تدوین شده است که عناوین برخی از فصل‌های آن شامل «معرفت‌الله، اساس تمام مبادی دینی»، «معرفت‌الله و راه‌های وصول به آن و نتایج معرفت»، «معرفت‌الله، فلسفه وجودی انسان»، «عبودیت و توسل دو راه وصل به معرفت»، «راه کسب معرفت‌الله»، «آفرینش خدا هدف‌دار است»، «انسان بزرگترین آفریده» و«بحثی در محبت الهی» است. 

کتاب «سخن‌گوی دانا: مجموعه سخنرانی‌های زنده‌یاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ هادی مروی» با شمارگان هزار و 500 نسخه در 447 صفحه به بهای 23 هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها