شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۰
روش‌های مدیریت چاپخانه تشریح شد

صد و سیزدهمین ماهنامه خبری، آموزشی، اطلاع‌رسانی «چاپ و نشر» منتشر شد. در این شماره، روش‌های مدیریت چاپخانه تشریح شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «روش‌های مدیریت چاپخانه» عنوان مقاله‌ای از صد و سیزدهمین شماره ماهنامه «چاپ و نشر» است؛ این مقاله برگرفته از کتاب «مدیریت چاپ» اثر «دِرک پورتر» با ترجمه محمدحسن فکری است. در بخشی از این مقاله می‌خوانیم: «وظایف واحد خرید مواد، ارتباط مستقیمی با واحد سفارشات و فروش دارد زیرا نظریات هر مشتری در مورد کیفیت کلی کار عمدتاً در واحد سفارشات گرفته می‌شود. توجه به این ارتباط مهم باید به بهبود روابط با مشتری‌ها و رضایت آنان منجر شود.»

بخشی از این ماهنامه به ارایه تشریح اخبار حوزه چاپ و نشر ویژه یک ماه گذشته پرداخته است. «صدور مجوز چاپ و نظارت بر انتشار تقویم رسمی کشور»، «معرفی کاندیداهای هیات مدیره شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران»، «اختصاص 4 درصد عوارض واردات محصولات چاپی برای توسعه صنعت چاپ»، «ادغام برخی اتحادیه‌ها تا پایان سال انجام می‌شود»، «دولت مواد اولیه واحدهای تولید کاغذ را تامین کند»، «تلاش برای ایجاد بازارهای جدید چاپ ایران در اربیل عراق»، «روایت برازش از کامپیوترهای وزارت ارشاد»، «واگذاری نمایشگاه‌های استانی به تشکل‌های نشر» و ... عناوین برخی از این اخبار را تشکیل می‌دهند.

در این ماهنامه، گزارشی مبسوط از چهارمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ارایه شده است. همچنین در این ماهنامه مصاحبه محمودرضا برازش، مدیرکل امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع «واردات سه هزار میلیارد تومانی محصولات چاپی و نابودی سالیانه 30 هزار شغل در ایران» منعکس شده است.

«چاپ و نشر استان‌ها از کمبود اعتبار رنج می‌برند» عنوان گزارشی از ماهنامه «چاپ و نشر» است؛ در این بخش، مشکلات و توانمندی‌های چاپ و نشر استان‌ها و آینده‌نگری لازم برای مدیران فرهنگی کشور، فرصت‌ها و تهدیدهای صنعت چاپ و نشر استان‌ها مطرح شده‌اند.

از دیگر مباحث ارایه شده در صد و سیزدهمین ماهنامه «چاپ و نشر» می‌توان به «آینده دیجیتال چاپ» اشاره کرد؛ در این بخش می‌خوانیم: «کمپانی‌های چاپی در حال تعریف دوباره فعالیت‌های خود هستند. آن‌ها این کار را برای شناسایی مشتریان و نیازهای تازه آنان صورت می‌دهند و در واقع به دنبال ذخیره و بازیافت اطلاعات دیجیتال و توزیع آن‌ها از طریق موثرترین کانال‌های توزیع هستند.»

در این ماهنامه گزارشی از موانع و مشکلات اقتصاد نشر در ایران تحت عنوان «ناشر در چرخه توزیع نباید نقش داشته باشد» ارایه شده است. در این بخش، سخنان مهندس محمود خیرخواه، ناشر و روزنامه‌نگار، دکتر پرورش، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری، علی زارعی نجفدری، مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی، محمدرضا دهشیری، معاون آموزش و پژوهش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کامران فانی، استاد حوزه پژوهش خواندنی شده‌ است.

«اُفست، نام پُرافتخار صنعت چاپ ایران حاصل عشق و برنامه است»، «چهره‌های ماندگار صنعت چاپ و نشر»، «راهکار اصلی، مهارت آموزی کاربردی و کوتاه‌مدت است»، «معرفی محصولات فرهنگی»، «پرسش و پاسخ‌های حقوقی»، «آسیب‌شناسی سیاست نشر در ایران»، «مالیات ناشران و کتابفروشان به کجا انجامید» و «ایجاد تعاونی برای تامین ملزومات چاپ کردستان عراق» از دیگر موضوعات ارایه شده در صد و سیزدهمین ماهنامه «چاپ و نشر» محسوب می‌شوند.

صد و سیزدهمین ماهنامه خبری، آموزشی، اطلاع‌رسانی «چاپ و نشر» با مدیرمسوولی احمد سمیعی در 206 صفحه از سوی چاپ اندیشه برتر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط