شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
سير نزولي كتاب‌هاي علوم اجتماعي در يك هفته

یک‌هزار و 158 عنوان کتاب از شنبه تا چهارشنبه (پنجم تا 9 بهمن‌ماه) در موسسه خانه کتاب ثبت شده‌ است. از اين ميان 118 اثر به كتاب‌هاي علوم اجتماعي اختصاص دارد كه نسبت به هفته پيش سير نزولي داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از شنبه تا چهارشنبه (پنجم تا 9 بهمن‌ماه) یک‌هزار و 158 عنوان کتاب در بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب ثبت شده‌ است که از این میان 118 اثر به حوزه علوم اجتماعی اختصاص یافته است. این در حالی است که هفته پیش از این 175 عنوان کتاب در این حوزه منتشر شده بود که در مقایسه با این هفته با کاهش 57عنوانی همراه بوده است. 

از میان 118 اثر، 111 عنوان تالیف و 8 اثر نیز ترجمه‌ است. 79 عنوان کتاب برای نخستین‌بار منتشر شده و 40 اثر نیز بازچاپی هستند. ناشران تهرانی 96 عنوان کتاب و ناشران دیگر استان‌ها 23 اثر در حوزه علوم اجتماعی به بازار کتاب عرضه کرده‌اند. متوسط شمارگان این تعداد اثر يك‌هزار و 546 نسخه و میانگین صفحات آن‌ها 239 صفحه شمارش شده است.

کتاب «آراي وحدت رويه كاربردي روزآمد تا تابستان 92 » نوشته علي سليمي، «آدينه‌ انتظار» اثر زهرا حكيمي بافقي، «آموزش پيشگيري از حوادث و سوانح» گردآوري ليلا حسيني و حسين توازهي، «انديشه‌هاي اجتماعي سياسي مهندس مهدي بازرگان» به‌قلم محمد بسته‌نگار، «حوزه‌ها و مفاهيم توريسم و جهانگردي» تاليف مشترك فرشاد نجفي‌اسداللهي و عليرضا رضازاده، «گنجينه‌ طلايي بررسي مسايل اجتماعي ايران» به‌قلم مرضيه حق‌گويي‌اصفهاني، «نوسازي ناتمام: گفت‌وگو با محمدعلي (همايون) كاتوزيان» نوشته محمد صادقي برخی از آثاری هستند که برای نخستین‌بار به بازار کتاب ارایه شده‌اند.

چاپ دوم «آشنايي با قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران » نوشته مهدي نظرپور، چاپ هفتم «كاربرد كامپيوتر در علوم اجتماعي» به همت مژده كياني، چاپ چهارم «صراط مستقيم» نوشته سيدعلي بني‌لوحي، چاپ دوم «الگوي اسلامي ايراني پيشرفت» به‌اهتمام مركز پژوهش‌هاي علوم انساني اسلامي صدرا، چاپ هشتم «دولت عثماني از اقتدار تا انحلال» به‌قلم «اسماعيل‌احمد ياغي» با ترجمه رسول جعفريان و چاپ دهم «مقدمه علم حقوق» تالیف علي‌عباس حياتي نیز برخی از آثار بازچاپی این بازه زمانی به‌شمار می‌آیند. 

191 مولف زن و 792 مرد مولف، 65 زن و 149 مرد مترجم در لیست پدیدآورندگان این هفته هستند. 73 عنوان کتاب بدون قیمت به‌چاپ رسیده‌اند و 13 اثر نیز به‌صورت چاپ افست در بازار کتاب عرضه شده‌اند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها