شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
نامه سرگشاده 200 نویسنده به  پوتین برای حمایت از آزادی عقیده

بیش از 200 نویسنده از سراسر جهان از جمله گونتر گراس در نامه‌ای سرگشاده به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از وی خواستند تا از آزادی عقیده در این کشور دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل، بیش از 200 نویسنده بین‌المللی در آستانه بازی‌های المپیک سوچی کشور روسیه در نامه‌ای به روزنامه گاردین ضمن محکوم کردن برخی قوانین روسیه از جمله انگ زدن و تهمت کفر اظهار داشتند: این قوانین به ویژه تهدیدی برای نویسندگان به شمار می‌روند، ما نمی‌توانیم ساکت بنشینیم و تماشا کنیم که چطور همکارانمان اعم از نویسندگان و روزنامه‌نگاران مجبورند سکوت اختیار کنند یا به خاطر ابراز افکارشان تحت تعقیب باشند.

در ادامه این نامه آمده است : دموکراسی حقیقی باید صداهای مستقل تمام شهروندانش را بشنود.جامعه جهانی به شنیدن عقاید گوناگون روسی‌ها نیاز دارد تا از آن ها بهره مند شود. به همین دلیل امضا کنندگان این نامه از دولت روسیه می‌خواهند تا قوانین آزادی بیان و عقاید را تقویت کند.

در مجموع 217 نویسنده از بیش از 30 کشور این نامه را امضا کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به مارگارت آتوود، جاناتان فرانزن، یوستین گوردر و لیودمیلا اولیتس کایا برجسته‌ترین نویسنده معاصر روسی اشاره کرد.

برخی از امضا کنندگان این نامه اظهار داشته اند که امیدوارند پوتین رییس جمهوری روسیه این نامه را بخواند و خط مشی خود را تغییر دهد. اولیتس کایا نویسنده روسی به گاردین گفته است: مقامات روسیه در تلاشند تا یک ایدئولوژی فرهنگی را به مردم این کشور تحمیل کنند که از برخی لحاظ با تبلیغات سیاسی در زمان اتحاد جماهیر شوروی برابری می‌کند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها