چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
شعرهایی آیینی در گروه جداگانه‌ای بررسی شوند

محمود کسبی حبیبی، شاعر آیینی‌سرای کشورمان با اشاره به جایگاه مذهب در پیروزی انقلاب اسلامی، پیشنهاد داد در جشنواره شعر، شعرهای آیینی در گروه جداگانه و مشخصی داوری شوند.

محمود کسبی حبیبی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: تا جایی که یادم است در هیچ دوره‌ای از جشنواره شعر فجر، شعر‌های آیینی جداگانه بررسی نشده‌اند و این در حالی است که بدون شک جریان شعر آیینی و مذهبی به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شعر فارسی رواج پیدا کرد. 

وی تصریح کرد: شعر آیینی به یقین جدی‌ترین جریان شعر رایج در اشعار انقلابی است و مدح منقبت اهل بیت جایگاه ویژه‌ای در این گونه اشعار دارد. معتقدم جشنواره شعر فجر تا کنون نگاه جدی به شعر‌های آیینی نداشته است و این اشعار می‌توانند در یک گروه ویژه بررسی شوند. 

این شاعر و منتقد ادبی با تاکید بر جایگاه ویژه شعر آیینی در شعر انقلاب، افزود: حتی اگر قرار است اشعار آیینی در جشنواره شعر فجر جداگانه بررسی نشوند، دست‌کم می‌توانیم برای این اشعار جایگاه ویژه‌ای در نظر بگیریم. البته داوری در هر جشنواره‌ای به سیاست‌گذاری‌های آن جشنواره مربوط می‌شود اما به هر حال شایسته است به این گونه شعرها که پایگاه مردمی هم دارند، توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا شاعران هم جدی‌تر به سرودن آن‌ها بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط