شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
معرفی برندگان جایزه کتاب شنیداری آلمان

انجمن جایزه کتاب شنیداری آلمان اسامی برندگان این جوایز پنج گانه در سال 2014 را از میان بهترین کتاب‌های شنیداری که سال پیش منتشر شدند، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، در بخش بهترین گوینده زن لائورا مایر برای گویندگی کتاب «انگیزه سایه‌ها» نوشته الیزابت هرمان و در بخش بهترین گوینده مرد فرانک آرنولد برای گویندگی کتاب «دادگاه ایالتی» اورسولا کرشل شایسته کسب این جایزه شناخته شدند.

از نظر داوران لائورا مایر موفق شده تا در این اثر به شکلی استادانه با زبان بازی کند. فرانک آرنولد نیز در رمان دادگاه ایالتی که روایتگر داستان زندگی یک قاضی به نام ریچارد کورنیتسر است، به شکلی در خور توجه مهارت زبانی خود را در گویندگی نشان داده است.

همچنین در بخش بهترین کتاب شنیداری فلیکس کوبین برای کتاب «مکانیک اورفئوس» برگزیده شد. کوبین نویسنده و نوازنده این جایزه را برای ارایه نسخه‌ای مربوط به آینده از افسانه باستانی اورفئوس دریافت می‌کند که از نقطه نظر داوران تمثیلی بی‌نظیر از عصر رسانه‌ای حال حاضر ما است.

در بخش کتاب شنیداری خاص هیات داوران ترجمه جدید کتاب «دنیای جدید زیبا» اثر آلدوس لئونارد هاکسلی را که با صدای ماتیاس برانت در قالب کتاب شنیداری درآمده، به عنوان بهترین اثر علمی – تخیلی برگزید. جایزه بهترین کتاب شنیداری غیرداستانی هم به ماکسیمیلیان شونهر برای اثری با عنوان «گیوتین برای مینای چمنی» می‌رسد.

برنده جایزه کتاب شنیداری کودکانه سال 2014 آلمان نیز در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد. مراسم اهدای این جوایز  12 مارس (21 اسفند) در شهر کلن برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها