دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
انتشار نت‌های گیتار «پاکو دلوسیا» در بازار موسیقی

چاپ دوم کتاب «گیتار با شکوه پاکو دلوسیا» با تنظیم «خورگه برگس» و ترجمه فرزاد امیرانی منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «گیتار با شکوه پاکو دلوسیا» در 128 صفحه شامل 8 قطعه موسیقی از آثار معروف پاکو دولوسیا، نوازنده اسپانیایی است که به «پدر گیتار فلامنکو» شهرت دارد.
 
قطعات موسیقی ارایه شده در این کتاب شامل «Barrio la vina»، «De Madruga»، «Farruca de Lucia»، «Impetu»، «Jerezana»، «Llanto del Faro»، «Puntas del Faro» و «Punta Umbria» هستند که در دستگاه‌های الگریاس، فاروکا، تینتوس، بولریاس و فاندانگو د اوئلوا اجرا می‌شوند.
 
خورگه برگس در ابتدای این کتاب نوشته است:‌ «در تاریخ موسیقی فلامنکو، پاکودولوسیا نقطه‌ای محسوب می‌شود که برگشت به آن امکان‌پذیر نیست. تنها می‌توان از قبل یا بعد از پاکو سخن به میان آورد. او  هارمونیزاسیونی را به موسیقی فلامنکو اهدا کرد که دارای تاثیرات برجسته و آشکاری بر دنیای فلامنکو بود.»

فرزاد امیرانی در مقدمه کتاب «گیتار با شکوه پاکو دلوسیا» نوشته است: «به همه، حتی به آن‌های که توانایی نت‌خوانی بالایی دارند توصیه می‌کنم هم به نت‌نویسی استاندارد و هم به تبلچر توجه کنند، زیرا در نت‌نویسی استاندارد از ارزش زمانی مطلع می‌شویم؛ در حالی‌که با توجه به تبلچر متوجه می‌شویم که نوازنده در کدام قسمت دسته گیتار نوازندگی می‌کند.»
 
چاپ دوم کتاب «گیتار با شکوه پاکو دلوسیا» در 128 صفحه، همراه یک عدد لوح فشرده با شمارگان یک‌هزار و 500 جلد با هزینه شخصی مولف به قیمت 10 هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط