چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
ترجمه جدیدی از «خوان مارتین» در بازار موسیقی

ترجمه جدیدی از شیوه گیتار نوازی فلامنکوی «خوان مارتین» به کوشش محمدرضا نوائی‌نژاد منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب شیوه گیتارنوازی فلامنکوی «خوان مارتین» در 231 صفحه شامل 26 درس و دو ضمیمه پایانی است.
 
در این کتاب دروسی مانند «مبانی فلامنکو»، «معرفی سولئارس»، «یک تمرین تکنیکی»، «سگیریاس»، «آلگریاس»، «سولئارس»، «فاندانگوس داوئلو»، «سویاناس»، «بولریاس»، «فاروکا»، «گرانادیناس»، «تینتوس»، «زاپاتئادو» و «مالاگوئنیاس» ارایه شده است.
 
در مقدمه نخست این کتاب با عنوان «viva el Artel» (زنده باد هنر) به قلم خوان مارتین نوشته شده است: «این کتاب برای استفاده کسانی است که شیفتگان واقعی فراگیری هنر شگفت‌انگیز فلامنکو هستند. سنت با شکوه و باستانی فلامنکو رود وسیع و عمیقی است که از سرچشمه‌های بسیاری نشات گرفته است.»
 
در بخشی از مقدمه دوم به ‌قلم محمدرضا نوائی‌نژاد، مترجم کتاب «خوان مارتین» می‌خوانیم: «متاسفانه تکنیک‌ها و شیوه‌های نوازندگی فلامنکو تا حد زیادی محرمانه بوده و شگردهای اساتید به‌ حساب می‌آیند. از این‌رو حتی در خود اسپانیا هم دسترسی به اساتیدی که نسبت به تدریس گیتار رغبت نشان داده و صلاحیت آموزش داشته باشد برای علاقمندان دشوار است. در این میان، نویسنده این کتاب دست به نوآوری بزرگی زد که باعث شگفتی بسیاری از اساتید و علاقمندان شد.»
 
در مقدمه سوم این کتاب درباره خوان مارتین نوشته شده است: «خوان مارتین یکی از نوازندگان چیره دست و نامدار گیتار فلامنکو است که از سوی مجله معتبر آمریکایی Guitar Player به ‌عنوان یکی از سه نوازنده برتر گیتار دنیا برگزیده شده است. او نوازنده بزرگی است که به‌عنوان یکی از پرشورترین نوازندگان فلامنکوی معاصر، برای خود شهرتی بین‌المللی کسب کرده است.» 

کتاب شیوه گیتار نوازی «خوان مارتین» با ترجمه محمدرضا نوائی‌نژاد در 231 صفحه ‌همراه با یک لوح فشرده آموزشی با شمارگان دو هزار جلد از سوی نشر هنر و فرهنگ با قیمت 17 هزار و 500 تومان راهی بازار کتاب شده است.
 
نخستین ‌بار ترجمه کتاب «خوان مارتین» به کوشش فرزاد امیرانی از سوی نشر گنجینه کتاب نارون به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط